مشهد - خبرگزاری مهر: معاون اقتصادی و معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در جهت ارزیابی گسترش همکاری های فی ما بین مشهد ، بغداد و کاظمین به عراق اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوی،شهردار مشهد ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک با شهرداران بغداد و کاظمین ازآمادگی شهرداری مشهد برای افزایش سطح همکاری با بغداد و کاظمین خبر داد.

مرتضوی در نشست مشترک خود با شهردار بغداد و معاونانش اظهار کرد: توافقات قبلی شهرداری مشهد و کاظمین در حد توافق و کاغذ نوشته باقی مانده و در این دوره مدیریت شهری توافقات را به اجرایی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اراده مدیریت شهری مشهد به گسترش همکاری و تبادل تجربیات میان بغداد و مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد فن آوری ها ایجاد شده در شهر الکترونیک مشهد را به بغداد و کاظمین منتقل می کند.

مرتضوی با ابراز خرسندی از حضور شهرداران شهرهای کاظمین و بغداد ادامه داد: زیارت بارگاه امام رضا(ع) همانند عتبات عالیات آرزوی آرزومندان است.

وی با بیان اینکه مشهد ام‌القرای و پایتخت معنوی است و دارای مشترکات با شهرهای مذهبی است ادامه داد: مشترکات فراوان میان مشهد و بغداد استقبال ما را از برقراری ارتباط و افزایش سطح همکاری بیشتر می کند.

شهردار مشهد به ارتباطات شهرداری ها در گذشته اشاره کرد و گفت: مشهد آماده افزایش سطح همکاری هاست.

 وی ارائه تجربیات مدیریت شهری را به شهرهای مذهبی بغداد و کاظمین با توجه تشابه زائر پذیری این شهرها با مشهد را مفید دانست.

مرتضوی به موفقیت‌های مدیریت شهری مشهد و تجارب ارزشمند گذشته اشاره کرد و گفت: حمل و نقل عمومی، قطار شهری، پسماند وخدمت‌رسانی به زائران که تجربه مدیریت شهری مشهد الرضاست قابل انتقال است.

شهردارمشهد به توافقات اجرا نشده در گذشته اشاره کرد وگفت: توافقات عملی نشده در این دوره مدیریت شهری اجرایی می شود.

مرتضوی ابراز امیدورای کرد تا با برقراری امنیت درعراق شهرداری مشهد نیز بتواند همکاری خود را با این کشور مسلمان افزایش دهد.

وی به شهردار بغداد گفت که  مشهد را وطن خود بدانید و از این شهرداران در خواست کرد تا با بازدید از پروژه های مدیریت شهری به تبادل اطلاعات وتجربیات با مدیران و معاونان شهری مشهد بپردازند.

شهردار مشهد ادامه همکاری های آینده را بر پایه  توافق نامه های قبلی دانست و گفت: با بازدید هیئت های های شهری کاظمین و بغداد و بررسی و ارزیابی نوع همکاری ها  فن آوری های شهری و تجربیات مشهد به آنان منتقل می شود.

 

آغوش عراق برای ایران باز است

در ادامه این نشست شهردار بغداد، نیاز شهرداری های کاظمین و بغداد را بهره گیری از تجربیات مدیریت شهری مشهد در زمینه مدیریت پسماند، فضای سبز و درختکاری عنوان کرد.

نعیم الکعبی ادامه داد: در ترسیم و جانمایی خیابان‌ها، سنگفرش،آسفالت معابر و مدیریت فضاهای شهری نیازمند مشارکت مدیریت شهری مشهد هستیم.

وی از حضور هیات عراقی در ایران به دعوت شهردار تهران اشاره کرد و گفت: زیارت و پیگیری تفاهم نامه های گذشته با شهرداری مشهد نیز در دستور کار این هئیت است.

الکعبی به تغییرات و پیشرفت های فضای شهر مشهد در سالهای گذشته تاکید کرد و گفت: افزایش کیفیت در خدمت رسانی به زائران مشهود است و این نشان از تداوم توسعه و پیشرفت مشهد دارد.

شهردار بغداد علت تغییرات عمده ایجاد شده در مشهد را متاثر از راه اندازی خطوط قطار شهری، جذب سرمایه گذاران و توسعه بزرگراهها دانست.

وی عنوان کرد: در گذشته شهرداری بغداد و کاظمین تفاهم نامه ای با مشهد امضا کرده بوده است که در زمینه زیبا سازی و بهبودفضای سبز شهری بود.

الکعبی ادامه داد: شهرهای کاظمین و بغداد از توسعه همکاریها با مشهد استقبال می کند و امیدواریم که تفاهم نامه های قبلی که به بهانه انتخابات در ایران به تعویق افتاد هر چه زودتر اجرایی شود.

وی تاکید کرد: آغوش عراق باز است تا با افزایش همکاری و اجرای تفاهم نامه ها علاوه بر مباحث مالی همبستگی این دو شهر مذهبی مسلمان نیز افزایش یابد.

وی بازدید از پروژه های شهری مشهد را کارگاهی علمی برای مدیران شهرهای کاظمین و بغداد دانست و گفت: در سفر بعدی با بازدید از فعالیت های عمرانی مشهد به سوی تفاهمات جدید حرکت می کنیم.

علی ساجد شهردار کاظمین، فلاح مندب مشاور شهردار بغداد، نجیم عبد مدیرکل طرح و برنامه شهرداری بغداد، حکیم عبدالزهرا مدیرکل روابط عمومی و رسانه و حسین دعامی معاون مدیرکل روابط عمومی شهرداری بغداد از دیگر مهمانان حاضر در جلسه بودند.