گنبدکاووس - خبرگزاری مهر: مدير اجرایی مسابقات اسبدوانی استان گلستان گفت: مشارکت های مردمی باعث افزایش 10 درصدی جوایز مسابقات سوارکاری گنبد کاووس شده است.

حکیم ایگدری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: جوایز برای سومین بار 10 درصد دیگر افزایش یافت و با این مقدار در فصل جاری 45 درصد رشد جوایز را داشته ایم.

وی توضیح داد: در هفته هفدهم کورس سوارکاری گنبدکاووس70 راس اسب با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: اسب های شرکت کننده از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی است که در 7 دور و در مسافت 1000 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ایگدری که به عنوان دبیر هیات سوارکاری استان گلستان فعالیت می کند گفت: اسب های اول هر هفت دور به ترتیب آیلرکاشان، باور، برگوت، بای بای لیدی، جان سکرت، ثانیه و کینگ اسپید بودند.

وی ادامه داد: اسب های دوم هر هفت دور به ترتیب چودرخان، ساریسا، تگزاس، ریورکس، طغرل، بانی و استثنا2 بودند.

ایگدری کیارش2، ملیکا1، هانترهورس، ساورسام، پرنسس اودسان، لیپار و ریوارد را به عنوان اسب های سوم همه دورها اعلام کرد.

هفته هجدهم با شرکت 62 اسب

مدير اجرایی مسابقات اسبدوانی با اعلام شرکت 62 اسب در دور هجدهم در خصوص نفرات برتر این هفته گفت: در دور اول چنار با چابکسواری نور محمد بهادر، آل سقربقچلی با یاسر جرجانی و آنالی با طاهر گوگ نژاد اول تا سوم شدند.

ایگدری گفت: در دور دوم هیما، ردگاسب و مسی با چابکسواری امین محمدی، امان محمد قلرعطا و مهرداد خوجملی بر روی سکوی اول تا سوم ایستادند.

وی از داداش خان با کمال دالی جه عطا، بنیان با امین محمدی و ال قوش بابا با قربان محمد اودک به عنوان رده های برتر دور سوم نام برد.

ایگدری گفت: در دور چهارم سزار، لیزا و نورگلستان و در دور پنجم اسکارلت، لیبرمن و سلکشن به عنوان اسب های اول تا سوم بودند.

وی از نایس بلک، بلوگا و بیوسا به عنوان اسب های برتر دور ششم نام برد و گفت: در دور آخر هم شیکاگو، رد بیوتی و ویکتور به عنوان اسب های برتر شناخته شدند.