هفته سوم از دور رفت رقابتهای سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های ایران روز جمعه در حالی با صدرنشینی آذرخودرونوین قم به پایان رسید که تعداد اندکی از علاقمندان به این رشته رزمی شاهد شکست نامدارانی چون مهدیزاده و احمدی بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، سوپر لیگ کاراته در ایستگاه سوم خود با حوادث و نتایج دور از ذهنی همراه شد. شکست بحث برانگیز سعید احمدی بعد از صعود به رنکینگ شماره دو فدراسیون جهانی، باخت غیر قابل باور امیر مهدی زاده، مرد طلایی کاراته در جهانی 2012 پاریس و نمایش نه چندان دلچسب هامون درفشی پور جوان اول این روزهای کاراته ایران که تا آستانه شکست پیش رفت، سبب شد تا آنهایی که سوپر لیگ کاراته را به دقت پی گیری می کنند، بار دیگر بر این نکته صحه بگذارند که حتی از دل لیگی که موتور سازماندهی اش بخوبی کار نمی کند، هم می توان کاراته کاهایی را دید که شگفتی خلق می کنند.

متاسفانه کاراته چندسالی است که در داشتن یک سالن در اندازه برگزاری مسابقات معتبر رنج می برد و نداشتن ثبات مدیریت در چند سال اخیر نیز مزید برعلت شد تا کاراته همچنان برای برگزاری مسابقات خود بخصوص لیگ دست به دامن این فدراسیون و آن سازمان شود. هفته سوم در سالن پیام مخابرات برگزار شد و علی رغم آنکه مسابقات از کیفیت فنی بالایی برخوردار بود تماشاگران اندکی در سالن فوق مسابقات را به تماشا نشستند.

مبارزاتی که در سوپر لیگ برگزار می شود، از نظر تکنیکی و تاکتیکی بعضاً می تواند هر تماشاگری را بوجد آورد. از مبارزات فکورانه شاهین جعفری از تیم لوله سبز آسیا گرفته تا  محمد شهریاری کاراته کای مازنی تیم پرهام که کمتر باختی را تجربه کرده و همین جمعه هم از اشتباهات امیر مهدی زاده بنحو مطلوبی بهره برد تا قهرمان جهان را با شکست آشنا سازد و یا  هادی عرب کاراته کای کهنه کار فولاد که مقابل سعید احمدی هوشمندانه مبارزه کرد و نایب قهرمان جهان را به سمت هانسوکو شدن( چهار اخطار فنی) پیش برد.

اما نفتی های اهواز که به دلیل شرایط جوی و لغو پروازها موفق به حضور در مسابقات این هفته نشدند می توانند رقابتهای عقب افتاده خود را در هفته آتی برگزار کنند. ولی علیرضا کتیرایی مربی این تیم در سالن حضور داشت و مسابقات را به دقت زیر نطر گرفت و از برخی مبارزات حتی فیلم هم تهیه کرد.

این هفته کمیته برگزاری بلاخره در خصوص غیبت تیم ها در هفته دوم اظهار نظر کرد تا آذرخودرونوین قم سه امتیاز بازی با پایتخت را به حساب خود واریز کند. شاگردان دباغیان این هفته به سختی و تنها به لطف تیم کاتا پرهام را شکست داده سپس آوای رزم و شهید داورزنی قرچک را از پیش برداشته و به صدر جدول رفتتند.

دانشگاه آزاد با هدایت احمد صافی و مجید عبدالحسینی این هفته فقط یک بار به میدان رفت که در همان تک مبارزه موفق شد 23 بر 4 فولاد مبارکه را در هم بکوبد. فولادی ها برغم این باخت، در دو دیدار دیگرش موفق شد برق هرمزگان را 17 بر 10 و جندی شاپور را 23 بر 4 مغلوب کنند. لوله سبز آسیا به سرمربیگری اکبر عبدلی دیگر تیم موفق هفته بود که نفس رقبایش را گرفت. این تیم تهرانی در چهار پیکار مقابل برق هرمزگان( 22- 6) شهید داورزنی قرچک( 26 بر یک) و آوای رزم(20-7) جندی شاپور شیراز (25-3) به برتری رسید.

در پایان این هفته از مسابقات تیم آذرخودرو نوین قم با کسب 7 پیروزی از 7 دیدار خود با 21 امتیاز در صدرجدول رده بندی قرار گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی با یک بازی کمتر و 18 امتیاز در رتبه دوم ایستاد. تیم های لوله سبز آسیا با 15 امتیاز، فولادمبارکه سپاهان با 15 امتیاز، باشگاه پرهام 9 امتیاز، آوای رزم 6 امتیاز، برق هرمزگان 6 امتیاز، جندی شاپور شیراز 6 امتیاز، مناطق نفت خیزجنوب و شهید داورزنی قرچک بدون امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند.

نتایج کامل بازیهای هفته سوم مسابقات:


* دانشگاه آزاد اسلامی 28 - جندی شاپور شیراز صفر
* باشگاه پرهام 13 - آذرخودرونوین قم 14
* فولادمبارکه سپاهان 17 - برق هرمزگان 10
* فولادمبارکه سپاهان 4 - دانشگاه آزاد اسلامی 23
* آوای رزم 4 - آذرخودرو نوین قم 23
* باشگاه پرهام 13 - جندی شاپور شیراز 14
* شهیدداورزنی قرچک یک - لوله سبزآسیا 26
* فلادمبارکه سپاهان 23 - جندی شاپور شیراز 4
* شهید داورزنی قرچک صفر- آذرخودرو نوین قم 28
* آوای رزم 7 - لوله سبز آسیا 20
* لوله سبز آسیا 22 - برق هرمزگان 6
معوقه هفته نخست:
* شهیدداورزنی قرچک 10 - جندی شاپور شیراز 17
* لوله سبز آسیا 25 - جندی شاپور شیراز 3