سریال نمایش خانگی "آکادمی دیوها" به کارگردانی الهام قره خانی ومهرتاش مهدوی با کمپانی‌های خارجی وارد مذاکره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام قره خانی طراح و یکی از کارگردانان سریال نمایش خانگی "آکادمی دیوها" درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: به دلیل حجم سنگین پروژه و به علت سهولت در مرحله طراحی و تولید تصمیم گرفته شد که با شرکت‌های بزرگ فیلمسازی در اروپا و آسیای شرقی وارد مذاکره شویم تا از مشارکت و تجارب آنها در روند تولید و پخش جهانی اثر و بخش بازار صنایع کودک و لوازم جانبی آن بهره‌مند شویم.

وی افزود: چقدر خوب است نقش تعامل دولت و بخش خصوصی پر رنگ‌تر از قبل شود. در حال حاضر یکی از بزرگترین چرخه‌های اقتصادی در جهان سینمای کودک و بازار صنعتی وابسته به آن معرفی می‌شود که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه گذارها بر روی آن تمرکز دارند و به جاست که سینمای ایران به عنوان یکی از سینماهای تاثیر گذار از کشورهای بزرگ اسلامی راس و مرکز تربیت و پرورش کودکان در دنیا معرفی شود و با به کار گیری آموزه های ایران اسلامی و معرفی اسطوره‌های ادبیات کهن تماشاگران جهانی را به خود جذب کند.

کارگردان فیلم سینمایی "بانویی از ماه" در ادامه در ارتباط با پیش تولید سریال "آکادمی دیوها" توضیح داد: مدت کوتاهی است در فاز اولیه این سریال گپ و گفت‌های ابتدایی با ستاره‌های سینمای ایران زده شده و طراحی برخی از فضاهای داستانی به صورت ایده اولیه وارد مرحله اجرا شده است.

وی تصریح کرد: این سریال یکی از سریال‌های پر هزینه و متفاوت‌ترین اثر روز سینمای آسیای غربی است که در حوزه کودک و نوجوان و با مخاطب بزرگسال تولید خواهد شد.

تدوین مستند سینمایی شهرداد روحانی

این کارگردان که به همراه مهرتاش مهدوی مستندهایی درباره زندگی خسرو شکیبایی و جمشید مشایخی را در کارنامه کاری خود دارد و هم اکنون این دو، مستند سینمایی شهرداد روحانی را در دست تدوین دارند در پاسخ به این سوال که ادامه تولید مستدهای مفاخر و مشاهیر را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: خوشحالیم که در حوزه موسیقی کلاسیک و آن هم به شکل ارکسترال و در سطح بین المللی در کنار شخصیت ملی و جهانی استاد شهرداد روحانی تجربه خوبی پیدا کردیم. تولید و ساخت این گونه مستند و تدوین آن کار مشکلی است که امیدوارم با استقبال مخاطبان در بخش موسیقی و سینما روبرو شود.

قره‌خانی ادامه داد: در بخش فرهنگ و هنر قصد ساخت هیچ گونه مستندی چه به صورت فیلم و چه در زمینه کتاب را نخواهیم داشت، ولی ممکن است در عرصه فوتبال به سراغ  اسطوره‌هایی که با آنها قول و وعده‌هایی رد و بدل شده است، برویم.