بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام هشت هزار زائر استان به عمره مفرده تا 21 رمضان سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل نوفرستی صبح شنبه در نشست خبری با بیان اینکه اعزام زائران به عمره امسال در استان رشد 100 درصد داشته است، اظهارکرد: دارندگان فيش‌هاي عمره مفرده از اولويت يك تا ۳۰۰ مي ‌توانند از سوم بهمن‌ماه سال جاری به مدت پنج روز با مراجعه به دفاتر زيارتي براي اعزام ثبت‌نام كنند.

نوفرستی ادامه داد: اگر اولویت‌های تعیین شده در مدت مقرر به دفاتر زیارتی برای ثبت‌نام مراجعه نکنند اولویت‌های تا 360 برای ثبت‌نام فراخوان می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هر 12 روز یک پرواز از فرودگاه بیرجند به مقصد عربستان انجام شده است، تصریح کرد: در  سال جاری هر  پنج روز یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی بیرجند به مقصد سرزمین وحی انجام می‌شود.

انتقال فیش‌های عمره تنها با حضور انتقال دهنده و انتقال گیرنده در دفاتر زیارتی انجام شود

نوفرستی تصریح کرد: صاحبان فیش‌های ثبت‌نامی عمره فقط می‌توانند فیش‌های خود را به خانواده درجه یک و دو خود انتقال دهند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی به خرید و فروش فیش های عمره در استان اشاره کرد و گفت: امسال در شرایطی خاص از جمله استیصال مالی، بیماری صعب العلاج، نداشتن محرم برای تشرف؛ خرید و فروش فیش های عمره آزاد شده است.

نوفرستی گفت: برای کوتاه کردن دست دلالان در خری و فروش این فیش ها انتقال دهنده و انتقال گیرنده به اتفاق هم به یکی از دفاتر یا شرکت‌های زیارتی بروند و نسبت به انتقال فیش اقدام کنند.

اعزام 800 زائر خراسان جنوبی به حج تمتع سال آینده

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام 800 زائر استان به حج تمتع خبر داد و بیان داشت: اولویت هایی که تاریخ ثبت نام آنها تا 20  دی ماه سال 84 بوده می توانند از 20 بهمن ماه برای ثبت نام اقدام کنند.

نوفرستی از زائرین حج تمتع خواست از هم اکنون برای دریافت گذر نامه خود اقدام کنند تا بعدا با مشکل مواجه نشوند.

به گفته وی از 800 زائر حج تمتع استان یک کاروان 100 نفری برارداران و خواهران اهل تسنن هستند.

وی با بیان اینکه عوامل، مدیرانن و معاونین حج تمتع هرسال باید در آزمون های خاص شرکت کنند و حداقل امتیاز را برای حضور در کاروان کسب کنند، تصریح کرد: مدیران کاروان خراسان جنوبی در این آزمون رتبه اول کشوری و عومل کاروان ها نیز رتبه دوم کشوری را کسب کردند.

نوفرستی گفت: در حج تمتع گذشته زائرین خراسان جنوبی بیش از 200 میلیون تومان به ساخت مرکز شیمی درمانی استان کمک کردند.

اعزام  27 زائر خراسان جنوبی به عتبات عالیات

نوفرستی به اعزام زائرین استان به عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: تا 20 اسفند ماه امسال کاروان های اعزامی به کربلا تکمیل شده است.

 وی از اعزام 27 هزار زائر از ابتدای سال جاری تاکنون به عتبات عالیات در استان خبر داد و افزود: هرهفته چهار کاروان هوایی از فرودگاه بیرجند به تعداد 136 نفر و چهار کاروان زمینی 39 نفره به عتبات عالیات اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از 21 اسفند ماه فراخوان برای اعزام های دو ماه بعد آغاز می شود، گفت: زائران عتبات عالیات استان به طور متوسط هر کاروان 100 هزار تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند.