بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي گفت: بسيج و رسانه‌هاي ارزشي دو مقوله جداناپذير فرهنگ اسلامي جامعه ايران به شمار مي روند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين ثابت قدم وحيد ظهر شنبه در گردهمايي اصحاب و فعالان رسانه خراسان شمالي كه به مناسبت روز بسيج رسانه در محل تالار نصر پادگان شهيد برونسي بجنورد برگزار شد، با بيان اينكه رسانه، رسالت مهندسي افكارعمومي براي وحدت و يكپارچگي در جامعه را برعهده دارد و براي رشد و آگاهي اقشار جامعه ايفاي نقش مي كند، افزود: بسيج نيز وظيفه حفظ وحدت و يكپارچگي در جامعه را برعهده دارد، به اين جهت بين رسانه و بسيج هم افزايي جدي وجود دارد.

وي اضافه كرد: بسيج و رسانه‌هاي ارزشي دو مقوله جداناپذير فرهنگ اسلامي جامعه ايران به شمار مي‌روند.

ثابت قدم وحيد اظهار كرد: رسانه‌ها و تمام كساني كه براي رشد وعزت نظام جمهوري اسلامي تلاش مي‌كنند، به عنوان عضو فعالي از بسيج محسوب مي‌شوند چرا كه اين مسئله از زمان وقوع انقلاب فرهنگي به مستكبران و بدخواهان نظام جمهوري ثابت شده‌است كه اين مردم در برابر ظلم‌ها و استكبارات ايستادگي مي‌كنند و راهبردهاي به كار رفته آنان در تضعيف نظام اثرگذار نخواهد بود.

اين مسئول با اشاره به اينكه دشمن امروزه براي مبارزه، جنگ نرم و فرهنگي را از طريق آشفته كردن افكار مردم، ترويج اديان‌ نوظهور، فرقه گرايي و... در پيش گرفته است، بيان كرد: براي مقابله با اين هجمه مي‌بايد رسانه‌ها با بيان حقايق و زيبايي‌هاي ولايي و اسلامي به مردم و آشنا كردن آنان با شيوه هاي ناب اسلامي، اجازه ورود چنين افكاري به ذهن ها را ندهند.

ثابت قدم رسالت بسيج رسانه را تربيت نسل انقلابي و اسلامي، اتحاد و انسجام بيشتر بين مردم، حق گرايي، ولايت مداري و تلاش براي عدالت اجتماعي عنوان و اضافه كرد: از جمله راهبردهاي بسيج رسانه براي مقابله با جنگ نرم جذب و آموزش نيروهاي خوش ذوق و نخبه، تشكيل باشگاه مجازي رسانه و تجهيز و تكميل رسانه‌ها است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اشاره به روند سرمايه گذاري كشورهاي غربي براي رسانه ها و فعاليت 347 ماهواره در جهان كه بيست هزار شبكه تحت پوشش دارند، گفت: هدف آنان ترويج اديان هاي ساختگي و نوظهور، نهادينه كردن ارزش هاي غربي در بين افكار كودكان و نوجوانان با پخش برنامه هاي ويژه كودكان و نوجوانان، تبليغ فرهنگ عريان سازي و ... است.

به گفته وي در اين ميان رسانه ها و بسيج وظيفه دارند براي جلوگيري از نفوذ اين گونه فرهنگ هاي ناسالم تمام تلاش خود را مي كنند.

مسئول سازمان بسيج رسانه خراسان شمالي نيز در ادامه اين مراسم با بيان اينكه درعصر امروز تنها موضوعي كه بر افكار و عقايد اقشار مردم جامعه تاثير گذار خواهد بود، فرايند و رويكردي است كه رسانه ها به دنبال دارند، افزود: رسانه ها به عنوان ركن چهارم دموكراسي فعاليت مي كنند و سازمان بسيج رسانه با توجه به ضرورت انسجام و هماهنگي و تقويت حوزه رسانه در نظام جمهوري اسلامي تشكيل شده است.

به گفته محسن زاهد احمدي اين سازمان بيست و يكمين سازمان شكل گرفته در بسيج مستضعفين به شمار مي رود.

وي وظايف سازمان بسيج رسانه را شناسايي و توانمندسازي نخبگان رسانه اي استان، جذب، آموزش و سازماندهي فعالان رسانه اي و تلاش براي شكوفايي بيشتر استعدادهاي اين حوزه، تشكيل كانون فعاليت رسانه اي براي پيشبرد اهداف و موضوعات برنامه ريزي شده در سازمان بسيج رسانه عنوان كرد.

مسئول سازمان بسيج رسانه خراسان شمالي در پايان با اشاره به آغاز مرحله دوم جذب خبرنگاران و فعالان رسانه اي استان به بسيج رسانه گفت: در مرحله اول چهل نفر از فعلان رسانه اي خراسان شمالي عضو سازمان بسيج رسانه استان شده اند و اميد مي رود در مرحله دوم مابقي فعالان رسانه اي نيز براي عضويت در اين سازمان اقدام كنند.