انیمیشن "من نفرت انگیز 2" در روز اول نمایشش در چین با استقبال بسیار روبه‌رو شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د رپ، این انیمیشن موفق با فروش 4 میلیون دلاری در روز اول نمایشش در چین به راحتی در راس فهرست باکس آفیس چین قرار گرفت.

به این ترتیب این انیمیشن بهترین فروش در روز اول را پس از نمایش انیمیشن "عصر یخبندان: رانش قاره‌ای" در سال 2012 تجربه کرد. این در حالی است که قسمت اول "من نفرت انگیز" در چین به نمایش درنیامده بود.

انتظار می رود فروش این انیمیشن در دو روز تعطیلات آخر هفته در چین به نزدیک 14 میلیون دلار برسد. این انیمیشن تا کنون بیش از 935 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده و تاکنون جایگاه چهارمین انیمیشن پرفروش همه دوران را به خود اختصاص داده است.

این انیمیشن تاکنون 567 میلیون دلار از فروشش را در بازار جهانی کسب کرده و در "جستجوی نمو" با فروش 555 میلیون و 900 هزار دلار و "شاه شیر" با فروش 564 میلیون و 700 هزار دلار را پشت سر گذاشته است.

سال پیش "عصر یخبندان: رانش قاره ای" موفق به فروشی نزدیک به 875 میلیون دلار در سراسر جهان شد که 714 میلیون دلار آن در بازار جهانی کسب شد.

فیلم انیمیشن "من نفرت انگیز 2" تاکنون رکوردهای دیگری هم به جا گذاشته و به عنوان پرشتاب ترین فیلم سال از نظر فروش در بریتانیا نیز شناخته شد و در هفت هفته بیش از 66 میلیون دلار فروش کرد.

این ماجرای کمدی به بازگشت گرو (استیو کارل)، دختر او و اطرافیان مضحک آنها مربوط می شود و شخصیت های اصلی قسمت اول، همچنان در مرکز موضوع قسمت دوم هم جای دارند.

انیمیشن "من نفرت انگیز 2" را مثل قسمت اول این فیلم، کریس رنو و پیر کافین کارگردانی کرده اند و علاوه بر استیو کارل، کریستن ویگ و بنجامین برت به عنوان صداپیشگان آن حضور داشته اند.

این انیمیشن سه بعدی در یک هفته اول نمایشش در آمریکا و دیگر نقاط جهان موفق شده تا در مجموع بیش از 400 میلیون دلار فروش را به دست بیاورد. قسمت اول این انیمیشن که با بودجه 69 میلیون دلاری ساخته شده بود، فروش بیش از 500 میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرد.

"من نفرت انگیز 2" انیمیشن کامپیوتری است و با هزینه 76 میلیون دلار تولید شده است. یونیورسال پیکچرز و ایلومینیشن انترتیمنت سازندگان این انیمیشن هستند.