سمنان – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به کسب تندیس جشنواره عمار توسط یکی از هنرمندان این نهاد، گفت: این هنرمند هدیه خود را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس دانایی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل حوزه هنری استان سمنان با اشاره به برپایی جشنواره عمار در سینما فلسطین تهران، اظهار داشت: در این مراسم دیپلم افتخار و تندیس چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار به یکی از تولیدات حوزه هنری شاهرود رسید.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار اسامی برگزیدگان در 10 بخش بین الملل، داستانی، روحانیت و بیداری اسلامی، روایت شهادت، اقتصاد مقاومتی، تاریخ معاصر، نقد درون گفتمانی، جنگ نرم، فتنه 88 و انیمیشن معرفی شدند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به راهیابی، فیلم پویانمایی"سلامی برای روح الله" از تولیدات این نهاد و کاری از  گروه انیمیشن حوزه هنری شاهرود، گفت: این انیمیشن موفق به کسب دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به عنوان اثر منتخب از میان هفتاد اثر راه یافته به بخش مسابقه شد.

دانایی تصریح کرد: "بهروز خندان دل" کارگردان فیلم پویانمایی "سلامی برای روح الله" پس از دریافت دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، آن را به مقام معظم رهبری اهدا کرد و به این منظور جایزه و تندیس جشنواره را به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری کشور سپرد.

وی با اشاره به داستان پرداخته شده در این فیلم، گفت: داستان پویانمایی "سلامی برای روح الله" به مدت 17 دقیقه کاری از گروه انیمیشن دفتر هنرهای تصویری و پویانمائی حوزه هنری شاهرود و به کارگردانی "بهروز خندان‏دل"، به یک رویداد در زمان اقامت امام راحل در نوفل‏‏لوشاتو فرانسه اشاره دارد که در روز کریسمس مسیحیانی که هدایای امام(ره) را دریافت کرده ‏اند، به دیدار ایشان آمده و سلامی برای روح‏ الله آغاز می‏ شود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: زندگی پر فراز و نشیب امام راحل و الگو بودن ایشان به عنوان یک انسان کامل در عصر حاضر، مبنای این انیمیشن قرار گرفته است.