داوود امیریان، نویسنده و طنزپرداز، دو رمان جدید دفاع مقدسی برای نوجوانان را تا پایان بهمن‌ماه امسال به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نویسنده که پیش از این رمان «گردان قاطرچی‌ها» را در طرح رمان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشته بود، دو رمان حوزه ادبیات دفاع مقدس برای همین طرح در دست نوشتن دارد که قرار است این دو رمان را تا پایان بهمن امسال به دبیرخانه طرح رمان نوجوان تحویل دهد.

نگارش این دو رمان که «کودکستان آقامرسل» و «کبوترانی که با من پریدند» نام دارد، تقریباً به پایان رسیده و به گفته نویسنده تا بهمن‌ماه بازنویسی نهایی و مراحل پایانی کار روی این دو رمان انجام خواهد شد.

پیش از این هم از سوی محسن دارونی، مسئول امور اجرایی طرح رمان نوجوان امروز، اعلام شده بود که رمان‌های «تپش» نوشته رفیع افتخار و «غریبه و دریا» از آثار جمال‌الدین اکرمی هم به تازگی به تصویب شورای طرح رمان نوجوان کانون رسیده و به زودی عملیات تولید آنها آغاز خواهد شد.

رمان «گردان قاطرچی‌ها»، نخستین اثر دفاع مقدسی امیریان در طرح رمان نوجوان امروز که جایزه کتاب فصل را به دست آورده، از سوی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز شایسته تقدیر شناخته شده است.