هفت عنوان کتاب از آثار برگزیده جشنواره داستان انقلاب در دوره‌های قبل همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره داستان انقلاب منتشر و رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا تمام آثار برگزیده در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم جشنواره داستان انقلاب را تا زمان برگزاری اختتامیه ششمین دوره به چاپ برساند و در مراسم پایانی این دوره از جشنواره از این آثار رونمایی به عمل آورد.

 

«مرغ هوا»، «محله حاجی»، «زنی با کفش‌های مردانه»، «لطفا پیغام خود را بگذارید»، «عکس بالای دست‌ها»، «خنده‌زار» و «گربه لنگ دراز» هفت عنوان داستان با موضوع انقلاب هستند

کتاب «مرغ هوا» نوشته عزت‌الله الوندی است که در چهارمین دوره جشنواره داستان انقلاب به عنوان اثر برگزیده تجلیل شده بود. داستان این اثر به دو نوجوان با نام‌های ناصر و منصور بازمی‌گردد که بر اثر اتفاقاتی تاریخی که در شهرشان بوجود می‌آید، سعی در جهت پیروزی انقلاب اسلامی دارند و همانند دیگر مردم شهرشان در این مسیر قرار می‌گیرند. این اثر برای گروه سنی نوجوان به رشته تحریر درآمده است.

«محله حاجی» نوشته بهناز ضرابی‌زاده، خالق «دختر شینا»، است که توانست در چهارمین دوره جشنواره انقلاب به عنوان یکی از آثار برگزیده تجلیل شود. نویسنده این اثر پیش از این در خصوص موضوع داستان این کتابش گفته بود: موضوع این رمان به زمان رحلت آخوند ملا علی معصومی همدانی که از مراجع بنام استان همدان است، بر می‌گردد. مردم همدان در تشییع این عالم ربانی برای اولین‌بار شعار «مرگ بر شاه» را سر می‌دهند.

«خنده‌زار» از دیگر آثاری است که تا بهمن ماه منتشر خواهد شد. این اثر نوشته محمد محمودی نورآبادی است که به عنوان یکی از برگزیدگان چهارمین جشنواره داستان انقلاب معرفش شد. وقایع و رویدادهای رمان «خنده‌زار» در روستایی به نام «زارستان» و در استان فارس اتفاق می‌افتد به نوعی مخاطبان در این رمان مبارزات مردم روستا را با ژاندارم‌های رژیم شاه مشاهده خواهند کرد. نویسنده در این اثر کوشیده تا فضای رویدادهای انقلاب را خلاف بسیاری از آثار داستانی انقلاب که در تهران رخ می‌دهد، در دیگر استان‌های کشور به نمایش بگذارد.

«زنی با کفش‌های مردانه» نیز عنوان داستانی محمدعلی گودینی است که به گفته وی جلد دوم رمان «تالار پذیرایی پایتخت» به شمار می‌رود.

داستان «لطفا پیغام خودرا بگذارید» از مصطفی میرزایی است این اثر موفق به کسب عنوان سوم از سومین جشنواره داستان انقلاب مقام اول پنجمین جشنواره دانشجویی کشور در سال 88 مقام اول چهاردهمین جشنواره ادبی استان همدان شده است.

مجموعه داستان نوجوانان با نام «گربه لنگ دراز» عنوان اثر دیگر برگزیده جشنواره سوم و چهارم داستان انقلاب است که به کوشش جمعی از نویسندگان به نگارش درآمده است.