خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: کلید پیشرفت و تعالی کشور در تربیت دانش آموزان پرسشگر است.

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز کریمی فر پیش از ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی توجیهی معاونین پرورشی و روسای ادارات فرهنگی و هنری آموزش پرورش غرب کشور با تاکید بر ایجاد روحیه پرسشگری بین دانش آموزان اظهار داشت: به طور حتم وجود این روحیه بین دانش آموزان موجب شکوفایی خلاقیت و استعدادهای آنها می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پرسش مهر رئیس جمهور در کشور بیان داشت: اجرای این طرح در راستای تربیت دانش آموزان خلاق، پرسشگر و کنجکاو است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه ایجاد روحیه پرسش و پاسخ مسیری درست برای تحقیق و پژوهش است عنوان کرد: باید ایجاد شبکه های تحقیقاتی در دستور کار قرار گیرد.

کریمی فر با تاکید برانجام کارهای تحقیقاتی از سوی دانش آموزان بر اساس اولویتهای مد نظر آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین برقراری ارتباط سازمان یافته دانش آموزان با موسسات آموزش عالی نیز باید از برنامه های اساسی آموزش و پرورش باشد.

وی با تاکید بر ضرورت سوق دادن دانش آموزان به سمت کارهای پژوهش محور تصریح کرد: همچنین باید زیرساختهای لازم از سوی آموزش و پرورش برای انجام کارهای تحقیقاتی دانش آموزان فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه حیات کشور در گرو تولید علم، تحقیق و پژوهش است عنوان کرد: برای تحقق این امر باید دانش آموزان را پرسشگر تربیت کنیم و از حافظه محوری پرهیز کنیم.

کریمی فر با بیان اینکه یکی از سیاستهای دولت و وزارت آموزش و پرورش پرهیز از حفظ کردن دروس توسط دانش آموزان است عنوان کرد: کلید پیشرفت و تعالی کشور در تربیت دانش آموزان پرسشگر است.

وی با تاکید بر راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی به صورت عام و خاص ادامه داد: به طور حتم ایجاد این پژوهش سراها استعدادهای بالقوه دانش آموزان را به بالفعل تبدیل می کند.