اراک - خبرگزاری مهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: روستاییان و عشایر در طول 33 سال اخیر بیشترین سهم مشارکت را در خلق حماسه های سیاسی، خود کفایی و قطع وابستگی نظام در بخش اقتصادی ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مظفری ظهر دوشنبه در اولین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان مرکزی افزود: باید با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر برای روستاییان موجبات این مشارکتها و تلاش گسترده آنها در جهت استقلال اقتصادی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دهه فجر بیانگر رشادتها و از خودگذشتگی مردم انقلاب است گفت: مسئولان باید در این ایام با حضور در مراسم بزرگداشت ایام فجر در روستاها به نیازهای آنها رسیدگی کنند.

روستاییان متولیان اصلی برگزاری برنامه های دهه فجر

مظفری با بیان اینکه روستاییان متولیان اصلی برگزاری برنامه های دهه فجر در روستاها هستند گفت: دهیاری ها باید موضوع اعزام مبلغ به روستاها را پیگیری کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه ستادهای روستایی می توانند نسبت به برنامه ریزی در خصوص افتتاح پروژه ها و برگزاری جشن ها اقدام کنند تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی تامین هزینه هاست و دهیاران باید نسبت به پیگیری این مسئه اقدام کنند.

مظفری با اشاره به نقش روستاییان در زمان انقلاب یادآور شد: در ایام دهه فجر نباید از روستاییان غفلت کرد و باید جامعه روستایی در این جشنها دخیل باشند.

جامعه روستایی در این جشنها دخیل باشند

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و مسئول کمیته روستایی و عشایری دهه فجر گفت: مسئولین برگزاری مراسم باید برگزاری مراسم قرآن را در این ایام جدی بگیرند.

حجت الاسلام کلانتری افزود: مسئولین استانی باید با حضور پرشور در برنامه های روستایی جایگاه و ارزش روستاها را بر همگان ثابت کنند.

وی ادامه داد: روستاهای بزرگ باید در مراسم مرکزیت داشته باشند و این در حالیست که نباید روستاهای کوچک استان مورد غفلت قرار گیرند.

حجت الاسلام کلانتری اظهارداشت: کارگروه ارزیابی ستاد دهه فجر استان از فعالین کمیته ها در پایان دهه فجر تشکر و قدردانی خواهد کرد.