مدیرکل سابق میراث فرهنگی تهران با انتقاد از عملیات ساخت اتوبان امام علی (ع) گفت: ساخت این اتوبان باعث شد تا برخی محله های قدیمی تهران که به نوعی هویت ملی بودند تخریب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فراهانی، در نشست مرمت، احیا و ساماندهی بافت تاریخی عودلاجان که پیش از ظهر چهارشنبه در اداره میراث فرهنگی تهران برگزار شد، اعلام کرد که با ساخت اتوبان، هویت ملی را زیر سوال می بریم و بعد می گوییم حالا چه کاری می شود کرد که محله های قدیمی مانند عودلاجان احیا شوند!

مسئول پروژه احیای بافت تاریخی عودلاجان ادامه داد: در جریان ساخت این اتوبان بسیاری از محله های تاریخی و خانه های قدیمی از بین رفت برای اینکه خودروها زودتر به مقصد برسند.

فراهانی گفت: وظیفه حفاظت از میراث فرهنگی تنها به عهده سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیست. مدیران میراثی هم نمی خواهند که یک بنای تاریخی از بین برود بلکه مردم نیز باید در حفظ میراث تهران بکوشند.

پیش از این احمد محیط طباطبایی از کارشناسان میراث فرهنگی تهران نیز به خبرنگار مهر گفته بود که در جریان ساخت اتوبان امام علی محله هایی مانند چهارصد دستگاه کاملا از بین رفته اند و دیگر خانه ای وجود ندارد که بیانگر وجود این محله قدیمی باشد.