مشهد - خبرگزاري مهر: با مرگ يك قطعه پلنگ البرز در منطقه دو هزار شكالي خراسان و 12 قلاده پلنگ در ايران تجمع بزرگ زيست محيطي در حمايت ازاين گونه تادر همزمان با پايتخت در مشهد برگزار شد.

سخنگوي سازمان محيط زيست خراسان رضوي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: در حمايت گونه نادر پلنگ ايراني تجمع دوستداران و كوهنوردان مشهدي همزمان با تهران در مشهد برگزار شد.

هادي ناصري بيان كرد: از اول سال 12 قلاده پلنگ ايراني كشته شده است و آخرين آن دو روز گذشته در منطقه دو هزار خراسان رضوي كشته شد.

وي توضيح داد: اين پلنگ درحاليكه  30 تا 40  ساچمه در بدن داشت پيدا شد و نخاعش آسيب ديده بود و حيوان را با مرگ آرام خلاص كردند.

ناصري در خصوص تجمع امروز دوستداران طبيعت عنوان كرد: 40 نفر از دوستداران طبيعت و كوهنوردان مشهدي امروز با پلاك كاردهايي در اين زمينه در برابر محيطزيست جمع شدند تا اين پيام را به مسئولان برسانند.

وي گونه پلنگ ايران را در دنيا بي نظير خواند و گفت: خراسان زيستگاه خوبي براي پلنگ است و پارك تندوره با 60 قلاده پلنگ گنجينه منحصر به فردي در اين زمينه است.

گفتني است در اين تجمع دوستداران محيط زيست از مسئولان در خواست كردند به حیات وحشی اهمیت داده شود، مجوز شکار ندهند، اسلحه ها را جمع آوری کنند و جاده های حفاظت شده بسته شوند.