مهدی پاشایی با اشاره به آماده سازی نمایش "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" برای حضور در بخش چشم انداز جشنواره تئاتر فجر از آسیب شناسی مصرف مواد مخدر صنعتی و زیان هایی که برای خانواده ها به بار می آورد در این اثر خبر داد.

پاشایی درباره آماده سازی این اثر نمایشی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر تمرین های این نمایش برای حضور در بخش چشم انداز جشنواره تئاتر فجر در حال انجام است. زمان اجرای ما شنبه و یکشنبه 28 و 29 دی ماه در تالار چهارسو خواهد بود بنابراین با فشردگی و تلاش در حال آماده سازی این نمایش هستیم. متاسفانه تا امروز تنها سه میلیون تومان کمک هزینه به گروه ما داده شده است که این مبلغ برای حضور یک نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر فجر بسیار ناچیز تلقی می شود.

وی درباره مضمون این نمایش توضیح داد: نمایش "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" نوشته فرشته فرشاد است و از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است. در این نمایش زندگی زن و مردی به تصویر کشیده می شود که به خاطر داشتن اعتیاد به مواد مخدر شیشه و به دلیل توهمات ناشی از مصرف این مواد فرزند 7 ساله خود را زنده زنده به آتش می کشند.

پاشایی متذکر شد: در این اثر نمایشی تلاش کرده ام به آسیب شناسی مصرف مواد مخدر صنعتی همچون شیشه بپردازم. امیدوارم مخاطبانی که به دیدن این اثر نمایشی می آیند از خطرات مصرف این مواد آگاه شده و به سراغ این مخدرها نروند. این نمایش در سه تابلو روایت می شود که در هر تابلو همین داستان تکرار اما با شیوه اجرایی متفاوتی به مخاطب عرضه می شود.

این کارگردان یادآور شد: در هر تابلو کاراکترها به اعتراف تازه ای از جنایتی که مرتکب شده اند، می رسند. تابلوی اول بر اساس فضایی ناتورالیستی شکل گرفته است، تابلو دوم فضایی رئالیستی دارد و تابلو سوم در یک فضای ذهنی روایت می شود. در واقع در این نمایش یک واقعه از سه زاویه و با سه شیوه اجرایی تصویر می شود.

جمشید صفری، رانا قیصر نژاد، مینو نوبهاری و مهدیه صفدری بازیگران این نمایش هستند که قرار است 28 و 29 دی ماه در اولین و دومین روز از اجراهای صحنه ای جشنواره تئاتر فجر در دو سانس 18 و 20:30 در تالار چهارسو به صحنه برود. حمیده مقدسی طراح صحنه، فرزاد دهقان آهنگساز و متینا محمودی دستیار کارگردان این اثر نمایشی هستند.