مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا با صعود تیم‌های اردن، کره جنوبی، سوریه و امارات به مرحله یک چهارم نهایی و حذف میزبان مسابقات و کره شمالی پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا چهارشنبه شب با برگزاری چهار دیدار پیگیری شد که در گروه A  اردن با نتیجه 6 بر یک مقابل میانمار پیروز شد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله دوم شد.

در دیگر بازی این گروه عمان میزبان مسابقات که برای صعود نیاز به پیروزی داشت مقابل کره جنوبی با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا از راهیابی به مرحله بعدی باز بماند. کره جنوبی با این پیروزی به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شد.

در جدول رده بندی گروه A، تیم اردن با 7 امتیاز و تفاضل گل 6+ و کره جنوبی با 7 امتیاز و تفاضل گل 5+ به عنوان دو تیم برتر این گروه راهی مرحله بعدی شدند و عمان با 3 امتیاز و میانمار بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.

در گروه B هم سوریه با یک گل یمن را شکست داد تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود. کره شمالی هم در حالی مقابل امارات به تساوی بدون گل رضایت داد که در این بازی نیاز به پیروزی داشت. در نهایت امارات دومین تیم صعود کننده از این گروه نام گرفت.

در جدول رده بندی گروه B سوریه با 7 امتیاز و امارات با 5 امتیاز رده های اول و دوم را به خود اختصاص داده و راهی مرحله بعدی شدند. کره شمالی با 4 و یمن بدون امتیاز از صعود به مرحله بعدی باز ماندند.

 مرحله گروهی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 22 سال آسیا امروز با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می‌رسد:
گروه C:
* استرالیا - ژاپن، ساعت 16:30، ورزشگاه رویال پلیس مسقط 
* ایران - کویت، ساعت 16:30، ورزشگاه سب مسقط

گروه D:
* عربستان - ازبکستان، ساعت 19:30، ورزشگاه سب مسقط
* عراق - چین، ساعت 19:30، ورزشگاه رویال پلیس مسقط