بجنورد - خبرگزاري مهر: فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالي گفت: وحدت سپر همه جانبه مسلمانان در برابر بدخواهیهای دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرگزاري مهر، سردار حسينعلي يوسفعلي زاده با تبریک ایام توأم با سرور و رحمت پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: به برکت سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام دستان توانمند امت اسلام بار دیگر به نشانه وحدت و انسجام به هم پیوند میخورد.

وی تاکید کرد: وحدت سپر همه جانبه ما در برابر  بدخواهیهای دشمنان اسلام است و در واقع وحدت بیت الغزل انسجام و اقتدار امت اسلامی است؛ همچنین آحاد امت اسلامی حول مبانی اسلام به ویژه جامعه اسلامی، پیامبر، قرآن، قبله و آرمان مشترک باید گام بردارند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ادامه داد: به برکت انقلاب شکوهمند  اسلامی و به برکت هدایت های پیامبرگونه حضرت امام(ره) و به برکت حمایتهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، همه فرق دینی و اسلامی با اتحاد و برادری کنار هم زندگی میکنند و در واقع گلبانگ مسلمانی جاری است و آنچه مسلم است در این ایام که به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده است وظیفه وحدت امت مسلمان را تحکیم میکند.

سردار یوسفعلیزاده تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم نظام سلطه و دشمنان رسول الله با انواع دسیسه ها تلاش می کنند بخشهایی از امت اسلام را از طریق فرقه سازی، برانگیختن کینهها و خشمهای متعصبانه و به میدان آوردن افراد تکفیری، سلفی و وهابی و نحله های خرافی، به نام اسلام و بر علیه اسلام به جان هم بیاندازند و این قابل توجیه نخواهد بود که مسلمانان به جای اینکه در مقابل دشمنان خود بایستند در مقابل همدیگر بایستند و با هم جنگ و ستیز کنند.

وی گفت: به برکت موالید شریف و ایام هفته وحدت، خودمان را هر چه بیشتر در زلال معارف دین خدا و پیام آسمانی رسول الله و اولاد اطهرش شستشو دهیم و همچنین در پرتو جمهوری اسلامی و تحت زعامت رهبر انقلاب و با تکیه بر میراث شهیدان که منادی وحدت و انسجام بودند این راه پر برکت را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص) دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.