کرمانشاه - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان پاوه گفت: شیعه و سنی در جای جای مملکت اسلامی ایران در صلح و صفا با هم زندگی می کنند اما وحدت و همدلی حاکم در کرمانشاه برای کل کشور الگو و مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین همایش بزرگ وحدت به مناسبت میلاد حضرت رسول الله(ص) و هفته وحدت با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی استان کرمانشاه، ائمه جمعه و جماعات، مسئولین لشکری و کشوری و اندیشمندان حوزه و دانشگاه در تالار بزرگ انتظار این شهر در حال برگزاری است.

امام جمعه شهر پاوه در این همایش اظهار داشت: امروز در ممالک اسلامی شاهد اطمات کفر به پیکر امت اسلامی هستیم.

ملا قادر قادری گفت: این شرایط در برخی کشورهای اسلامی در حالی است که در کشور ما به رغم وجود گروه های مختلف مسلمان اعم از شیعه و سنی به دلیل وجود رهبری حکیم و عقلانیت علمای شیعه و سنی شاهد هستیم که مسلمانان در سایه لطف خداوند در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می کنند.

وی ادامه داد: هفته وحدت فرصت بسیار مناسبی برای تعامل هرچه بیشتر مسلمانان و تحکیم اتحاد و همبستگی میان آنان است که در این راستا در روزهای اخیر نیز مراسم و جلسات متعددی برگزار شده که به رونق وحدت مسلمانان کمک کرده است.

امام جمعه شهرستان پاوه تصریح کرد: بیش از هزار سال است که مسلمانان در اقصی نقاط کشور در کنار هم با وحدت مثالزدنی زندگی می کنند اما واقعیت این است که در هیچ کجا مثل کرمانشاه شاهد همدلی و صلح و صفا نبوده ایم.

وی هم افزایی و وحدت میان نیروهای شیعه و سنی در استان کرمانشاه را خوب ارزیابی کرد.

قادری خاطر نشان کرد: اهل سنت در استان کرمانشاه از دیرباز در وحدت و همدلی پیشتاز بوده اند و همواره در کنار برادران اهل تشیع از تندروی و افراط و تفریط دوری کرده و اهل اعتدال بوده اند.

وی به شرکت بیش از 80 درصدی مردم پاوه در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس نیز اهل تسنن کنار برادران اهل تشیع به دفاع از مرزهای نظام و انقلاب پرداختند.