تنکابن - خبرگزاری مهر: مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور در حالی به ایستگاه پایانی رسید که آزادکاران جویای نام در پی پوشیدن پیراهن ملی در تنکابن به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، 254 کشتی در قالب هشت وزن از سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه در تنکابن استان مازندران به روی تشک رفتند تا از بین آنان، آزادکاران تیم ملی کشتی کشور مشخص شود.

رئیس هیئت کشتی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: این دوره از مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی شهرستان تنکابن در حال برگزاری است، 254 کشتی گیر از سراسر کشور در آن رقابت دارند و از آنجایی که مسایقات از سوی فدراسیون کشتی به عنوان انتخابی تیم ملی محسوب می شود از اهمیت ویژه ای هم برخوردار است

اصغر ثمربخش حضور در این مسابقات قهرمانی کشور را جهت انتخابی تیم ملی ب کشتی کشور به منظور اعزام به مسابقات جهانی امریکا معرفی کرده و در ادامه افزود: حضور کشتی گیران در تیم اول یا دوم ملی کشور و شرکت هر یک از کشتی گیران در ارنج اصلی تیم ملی به منظور رقابتهای جهانی امریکا منوط به تشخیص مربیان و کادر فنی تیم ملی کشتی کشور می باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تمامی نفرات اصلی تیم ملی که در رقابتهای جهانی مجارستان نیز حضور داشتند در این رقابتها هم شرکت کردند؟ گقت: به جز نفرات اصلی تیم ملی مابقی کشتی گیران مطرح کشور و کشتی گیران جویای نامی که به دنبال پوشیدن پیراهن مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند در این دوره از رقابتها شرکت کردند.

وی در مورد سطح کیفی این رقابتها نیز گفت: حضور جوانان با انگیزه و جویای نام در کنار قهرمانان با تجربه و نیز انگیزه و موضوع انتخابی تیم ملی این رقابتها موجب شده است تا رقابتها بسیار فشرده و در هر وزن بسیار نزدیک به هم برگزار شود و این سطح کیفی رقابتها رو بالا برده است.

خوابگاه ورزشی نیاز استان مازندران است

رئیس هیئت کشتی استان مازندران در اختیار داشتن خوابگاهی مستقل برای جامعه ورزشی استان مازندران و بویژه برای جامعه کشتی به عنوان ورزش اول استان مازندران را از آرزوهای تمام دوستداران وعاشقان ورزش این استان دانسته و گفت: تحقق این مهم به منظور اسکان کشتی گیران،  ورزشکاران و اعضائ کادر فنی و مربیان و دیگر میهمانان ویژه ای که از سراسر کشور و به همراه تیمها در مسابقات حضور پیدا می کنند تا از آرامش بیشتری قبل از مسابقه برخوردار شوند و همچنین باعث خواهد شد تا میزبانی مسابقات و بویژه در رقابتهای بین المللی از سطح بسیار بالایی برخوردار باشد.

ثمر بخش افزود: امسال و در این دوره از رقابتهای قهرمانی کشور که به میزبانی شهرستان تنکابن برگزار شد برای اولین بار در کشور از حضور کشتی گیرانی که بدون کوچ و مربی و بصورت مستقل از از استانهای کشور درمسابقات مختلف شرکت می کنند در هنگام وزن کشی ممانعت بعمل آمد و این اقدام به نوبه خودش بسیار اقدام خوب و در خور تحسینی محسوب می شود.
مربیان مازنی در کجای ارنج تیم ملی هستند

ثمربخش اطهار داشت: تعیین جایگاه مربیان سازنده و مربیان مدال آور از اهمیت ویژهای برخوردار است، تا چاییکه هر مربی مدال آوری الزاما یک مربی سازنده نبوده و بالعکس و این مهم طی این سالها به کرات به اثبات رسیده است، اما آن چیزی که باعث ناراحتی مربیان شده است اینست که در طی این سالها مربیان سازنده استان مازندران که قهرمانان و مدال آوران بسیاری را به کشتی کشور معرفی کردند و هریک توانستند مدالهای بسیاری را برای کشور به ارمغان بیاروند در کجای ارنج اصلی تیم ملی قرار دارد و آیا این افراد هیچ جایگاهی نباید در تیم ملی و کنار کشتی گیرانی که از پایه آنها را به این جایگاه رساندند داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه در این سالها بارها شاهد بودیم که اعتماد تنها به مربیان مدال اوری که در دوره کشتی خودشان موفق به مسب مدال شده بودند باعث شد تا نتایج چندان خوبی رو کسب نکنیم.

ثمربخش درباره حضور رسول خادم همزمان در دو جایگاه رئیس فدراسیئن کشتی کشور و به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزگسالان کشور گفت: تواناییهای رسول خادم بر کسی پوشیده نیست ولی هر یک  از جایگاههای رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی از حساسیتهای ویژه و اهمیت بالایی برخورداربوده و دشواریهای فراوانی نیز به همراه خود دارد.

وی گفت: لیکن با توجه به کسب موفقیتهای رسول خادم در جایگاه سرمربی در رقابتهای اخیر تیم ملی در مجارستان و اینکه مدیریت وی نیز بر کسی پنهان نیست، در چنین شرایطی بهترین اقدام کشتی دوستان و کشتی گیران و مربیان  حمایت همه جانبه از تصمیم آقا رسول خادم است ولی ایشان هم باید بدانند که اگر خدای ناکرده تیم ملی در این رقابتها پیش رو نتواند عنوان خوبی رو کسب کند چه حجمی از انتقادات ممکن است به سمت وی سرازیر شود.

 غلامرضا محمدی قهرمان چندین دوره رقابتهای جهانی و آسیایی و از اعضاء کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز درباره وضعیت فعلی تیم ملی کشتی آزاد کشور گفت: بالا بردن ارزش این رقابتها از آنجائی است که حضور در این مسابقات، همچنین شرکت در جام بین المللی تختی و نیز شرکت در تورنمنت های خارجی نظیر جام یاشار دوغو به عنوان مراحل انتخاب اعضاء  تیم ملی و ملاک پوشیدن پیراهن تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور ،از اقدامات ارزشمند فدراسیئن کشتی کشور محسوب می شود.

رضایت نسبی از سطح مسابقات

وی در مورد سطح کیفی این مسابقات، شرایط مسابقات را نسبی رضایت بخش اعلام کرد و گفت: اما قطعا در سالهای بعد اگر تصمیم فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه شرکت در این رقابتها را ملاکی برای حضور در تیم ملی تعیین کرده است تداوم داشته باشد یقین بدانید که سطح کیفی این مسابقات از این هم بالاتر خواهد رفت.

وی در خصوص اظهاراتی که مبنی بر شرکت در این مسابقات جهت تعیین تیم ب ملی کشور صحت دارد یا خیر گفت: اولا ما تیم ملی الف و ب نداریم و ثانیا در حال حاضر و بعد از بازگشت تیم ملی از مسابقات بوداپست مجارستان هیچ گونه تیم ملی تشکیل نشده است.

 وی افزود: بر اساس تصمیم کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی کشور کشتی گیران به شرط حضور در این دوره از رقابتها و همچنین آن کشتی گیران ملی پوشی که به دلیل شرکت در رقابتهای جهانی بوداپست مجارستان موفق به حضور در این رقابتها نشدند با شرکت در جام تختی می توانند مورد ارزیابی کادر فنی و فدراسیون کشتی کشور جهت حظور در تیم ملی قرار گیرند.

غلامرضا محمدی شرکت در جام جهانی آمریکا در اواخر اسفند ماه امسال، مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان در اوایل اردیبهشت، شرکت در مسابقات جهانی ازبکستان و مسابقات آسیایی این چووان کره جنوبی را از مهمترین رویداد های تیم ملی  کشتی آزاد کشور برای مدت کوتاه باقی مانده تا پایان سال و سال آینده عنوان نمود.

رقابتهای کشتی بزرگسالان قهرمانی کشور با معرفی تیمهای برتر عصر جمعه به کار خود پایان می دهد.