افزایش سرمایه گذاری مستقیم شرکت ها و موسسات خارجی در چین و پیشی گرفتن پکن از مسکو در شمار جنگنده ها از جمله خبرهای مرتبط با چین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، چاینا دیلی از اختصاص بودجه 330 میلیون دلاری با هدف نجات جوانان چینی از دام افراطیون و مبارزه با تروریسم در منطقه خود مختار سین کیانگ در شمال غرب چین خبر داد که این رقم بیش از دو برابر بودجه قبلی است.

همچنین رسانه های چینی از افزایش سرمایه گذاری مستقیم شرکتها و موسسات خارجی در سال گذشته در چین به میزان 117 میلیارد دلار و 590 میلیون دلار خبر دادند که این رقم تنها در ماه دسامبر بیش از 12میلیارد دلار بوده است.

خبر دیگر اینکه همزمان با افزایش تنشهای ارضی میان پکن و توکیو و در پی افشای آزمایش اخیر موشک مافوق صوت چین از سوی وزارت دفاع آمریکا، وزارت دفاع ملی چین در بیانیه‌ ای تاکید کرد که برنامه‌ های موشکی چین هیچ کشوری را تهدید نمی کند و هدف از انجام آن افزایش قابلیت چین برای نفوذ به سیستم‌ های دفاع موشکی آمریکا نبوده است.

نشریه پیپل دیلی نیز گزارش داد ارتش جمهوری خلق چین برای اولین بار با داشتن هزار و 453 فروند جنگنده در رده دوم جهان پس از آمریکا که دو هزار و 740 فروند جنگنده دارد، قرار گرفت.

بر این اساس ارتش چین 10درصد از سهم جهانی داشتن جنگنده را در اختیار دارد و برای اولین بار توانسته رقیبش یعنی روسیه را که هزار و 438 فروند جنگنده دارد، کنار بزند.

هند نیز در این جدول با دارا بودن 768 فروند جنگنده و کره شمالی با دارا بودن 574 فروند جنگنده در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند. مصر،کره جنوبی، پاکستان و ژاپن نیز در رده های ششم تا دهم جدول بودند.