اعلام آمادگی رسمی دوازده تیم خارجی، در نظر گرفتن 20 هزار دلار جایزه نقدی و اعلام زمان برگزاری رقابت‌های تیمی و انفرادی و همچنین زمان اهدای جوایز تنها اطلاعاتی است که در رابطه با برگزاری مسابقات تنیس روی میز فجر کاپ ارائه شده است. این درحالی است که این رقابت‌ها از روز پنجشنبه در تهران آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز فجرکاپ از روز پنجشنبه در تهران آغاز خواهد شد. از میان دوازده تیمی که برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند تا کنون 10 تیم به ایران سفر کرده‌اند اما هنوز هیچ آمار و اطلاعات دقیقی از شرایط بازیکنان شرکت کننده، تعداد دقیق آنها و حتی زمان دقیق دیدارهای تیم ایران ارائه نشده است. 

کره جنوبی، هند، روسیه، مصر، مجارستان، قزاقستان، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، سوریه و لبنان کشورهایی هستند که پیش از این اعلام شده بود برای حضور در این دوره از مسابقات بین‌المللی فجرکاپ اعلام آمادگی رسمی کرده‌اند اما بر اساس پیگیری‌های خبرنگار مهر در فاصله یک روز مانده تا آغاز این رقابت‌ها 10 تیم به ایران سفر کرده‌اند.

در رابطه با تیم‌هایی که به ایران سفر کرده‌اند، تعداد بازیکنان آنها و زمان دیدارهای تیم ایران احساس باقری، دبیر فدراسیون تنیس روی میز که همیشه از طرف محمد زارع‌پور به عنوان مسئول پاسخگویی معرفی می‌شود به هیچ یک از تماس‌های خبرنگار مهر پاسخ نداد اما علیرضا حجازیان که ظاهرا مسئولیت برگزاری مسابقات در بخش مردان را بر عهده دارد مختصر اطلاعاتی را ارائه کرد.

حجازیان در این رابطه اظهارداشت: کره‌جنوبی، هند، روسیه، مصر، قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان، سوریه و لبنان به ایران آمده‌اند و حضورشان قطعی است. از این میان این کشورها مصر و تاجیکستان با 6 بازیکن به ایران سفر کرده‌اند و دیگر کشورها هم 4 بازیکن در اختیار دارند. تا ظهر امروز هم وضعیت عراق برای سفر به ایران مشخص خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که ایران هم به عنوان میزبان با 15 بازیکن در قالب سه تیم "الف"، "ب" و جوانان در رقابت‌های تیمی شرکت می‌‎کند اما برای مسابقات بخش انفرادی 19 بازیکن دیگر هم به صورت آزاد ثبت نام کرده‌اند.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز فهرستی از بازیکنان ایرانی شرکت کننده در بخش مردان ارائه نکرد و از وضعیت تیم‌های شرکت کننده در بخش بانوان هم اظهار بی اطلاعی کرد.

در این رابطه خانم ابری به عنوان مسئول مسابقات بخش بانوان به خبرنگار مهر گفت: هند، مجارستان، مصر، قزاقستان، آذربایجان و تاجیکستان تیم‌های خارجی شرکت کننده در بخش بانوان هستند  اما اینکه هر یک از این تیم‌ها چند بازیکن در اختیار دارند را نمی‌دانم! احتمالا این تیم‌ها بین 4 تا 5 بازیکن در اختیار داشته باشند. شاید هم به خاطر صرفه جویی در هزینه با تنها 3 بازیکن در مسابقات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در بخش تیمی مسابقات بانوان سه تیم ایران "الف"، ایران "ب" و جوانان هر یک با پنج بازیکن حضور خواهند داشت. هستند بازیکنانی هم که برای دیدارهای انفرادی ثبت نام کرده‌اند اما تعدادشان را نمی‌دانم!

به گزارش خبرنگار مهر، با این اوصاف و اطلاعات نصف و نیمه‌ای که از طرف فدراسیون تنیس روی میز ارائه شده نمی‌توان اعلام کرد که مسابقات تنیس روی میز فجرکاپ به طور دقیق با حضور چند بازیکن ایرانی و خارجی برگزار می‌شود و در هر یک از بخش مردان و زنان هم چه تعداد بازیکن حضور دارند چه برسد به اطلاع رسانی در مورد شرایط و وضعیت بازیکنان شرکت کننده و اعلام نام آنها.

همچنین در مورد چگونگی برگزاری مسابقات هم مسئولان فدراسیون طی روزهای گذشته تنها به این اعلام این مسئله اکتفا کردند که رقابت‌های تیمی طی روزهای پنجشنبه و جمعه و دیدارهای انفرادی هم طی روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود اما اصلا مشخص نیست که دیدارهای نمایندگان ایران چه ساعتی برگزار می‍‌شود.

همه اینها در حالی است که اولین فاکتورهای مهم برای میزبانی مناسب، اطلاع رسانی جامع و به موقع است. همان طور که خود انتظار داریم در جستجو برای مسابقاتی که به میزبانی که کشورهای دیگر برگزار می‌شود، به حداقل اطلاعات اولیه دسترسی پیدا کنیم؛ به خصوص به هنگام اعزام ورزشکاران و تیم‌های‌مان به آن رقابت‌ها.