اراک – خبرگزاری مهر: استاندارمرکزی ورزش همگانی را ورزشی بدون تکلف و کم هزینه دانست و گفت: سلامت و شادابی جامعه در گرو توسعه ورزش همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر روز شنبه با بیان این مطلب در شورای آموز و پرورش استان مرکزی افزود: ورزش همگانی موجبات سلامت و پویایی سلامت جامعه را فراهم کرده و باید با توجه به این مهم مسئولان موجبات توسعه این بخش را در شهرها فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری جشنواره های ورزش همگانی در سال به تعداد یک تا مورد کار خوبی است اما کافی نیست و باید برگزاری این جشنواره ها در طول سال از اولویت های کاری مسئولان باشد.

استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت الگوگیری مسئولان ترویج ورزش همگانی استان مرکزی از موفقیت استان های دیگر کشور در توسعه این ورزش افزود: برگزاری ورزش صبحگاهی ویژه بانوان و آقایان در پارکهای تهران تجربه موفقی است که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

در شورای ورزش مشکلات همه استان بررسی شود

مقیمی با اشاره به برگزاری مجدد جلسات شورای ورزش در استان مرکزی گفت: شورای ورزش استان مرکزی مختص کلان شهر اراک نیست و بررسی مشکلات ورزش تمام شهرهای استان است و نباید در این شورا فقط روی مشکلات ورزش اراک تکیه کرد.

وی ادامه داد: استان مرکزی استانی توانمند از لحاظ برخورداری از استعدادهای ورزشی است و باید با توجه به این بخش در تمام استان موجبات حضور ورزشکاران جوان استان در میادین ملی و بین المللی را فراهم کرد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: هر 12 شهرستان استان مرکزی سهمی برابر در شورای ورزش استان دارند و باید مسائل تمام این شهرستان ها در این شورا مطرح شده و بستر حل مشکلات ورزش روستایی و عشایری نیز فراهم گردد.

 مقیمی در ادامه با اشاره به ظرفیت های طبیعی ورزشی موجود در استان مرکزی گفت: شهر اراک از جمله شهرهایی است که به واسطه قرار گرفتن کوه های سهل العبور بستر توسعه ورزش کوهنوردی را در این شهر فراهم کردده است.

وی ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری گردو در اراک از جمله مناطقی است که باید با تسریع در اجرای طرح توسعه گردشگری آن بستر امنی برای تفریح و ورزش خانواده های اراکی را فراهم کرد.

استاندار استان مرکزی افزود: متاسفانه از امکانات و نعمت های خدادادی که می توان در جهت توسعه ورزش و سلامتی استان استفاده شود تاکنون بهره برداری درستی صورت نگرفته است.

مسئولان استان در عدم اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مقصرند

مقیمی در ادامه با اشاره به هفته پاک گفت: این هفته فرصت خوبی برای اطلاع رسانی عمومی و تبلیغات برای مشارکت مردم در سالم سازی هوای شهرهاست.

وی ادامه داد: آلودگی هوای شهر اراک از موضوعات مهم مطروحه در سطح استان مرکزی است گفت: آلودگی هوای اراک بر کسی پوشیده نیست و این مهم برای تمام مردم و مسئولان ثابت شده است.

استاندار مرکزی با بیان این که در بوق و کرنا کردن معضل آلودگی هوای کلان شهر اراک دیگر لازم نیست افزود: این مهم بر همه مسئولین استانی و کشوری اثبات شده است و تصویب طرح کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک بیانگر این مهم است.

مقیمی ادامه داد: طرح لازم برای کاهش آلایندگی هوای کلان شهر اراک آماده است اگر اقدامی تا کنون در این راستا صورت نگرفته کوتاهی است که از سوی مسئولین استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دیگر وقت آن است حساسیت ها را به سمت اجرای مصوبه دولت که همان طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک است معطوف کنیم.

استاندار افزود: باید با اجرایی کردن این مصوبه زمینه کاشتیک  هزار هکتار فضای سبز که از مصوبه های اصلی ایین طرح است اجرا شود.

مقیمی تاکید کرد: کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک لازمه جذب سرمایه سرمایه گذاران است چرا که تا وقتی اثرات منفی این معضل مطرح می شود اهدافمان در بخش سرمایه گذاری محقق نمی شود.

وی ادامه داد: باید با اجرایی کردن این طرح به خواسته به حق مردم و رسانه های استان جامه عمل بپوشانیم.

مشارکت دستگاه های اجرایی در برگزاری جشنواره کوهروی عمومی ضروری است

استاندار استان مرکزی در ادامه با اشاره به برگزاری کوهروی عمومی شهر اراک در تاریخ چهارم بهمن ماه امسال گفت: مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی در برگزاری هر چه بهتر این برنامه ضروری است.

مقیمی تاکید کرد: برگزاری خوب برنامه کوهروی روز جمعه در گرو اجرای مصوبات شورای ورزش از سوی هر دستگاه اجرایی است.

وی ادامه داد: کوهروی روز جمعه 4بهمن فرصت خوبی برای شروع جشنهای دهه فجر است و باید با پخش سرودهای انقلابی حال و هوای جشن های انقلاب را در شهر ایجاد کرد.

برچسب‌ها