مشهد – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حفظ استقلال و آرامش لازمه اعتدال است، گفت: دانشگاه ها هیچ گاه نباید به حوزه افراطی گری وارد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاء هاشمی بعدازظهر پنچشنبه در نشست با فعالان فرهنگی و تشکل‌های دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: کنترل تشکل‌ها سبب افراطی‌گری و از بین رفتن آرامش در دانشگاه می‌شود بنابراین حفظ استقلال و آرامش لازمه اعتدال است.

وی ادامه داد: ماموریت و وظیفه ما حمایت از تمام تشکل‌های دانشجویی است و هیچ نگرانی در ارتباط با افزایش تشکل‌ها نداریم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه هرگاه مدیریت دانشگاه‌ها به یک طرف سوق داده شده از مرز اعتدال خارج شده‌ایم، افزود: افزایش تشکل ها به فضای نشاط در دانشگاه‌ها کمک می کند و درخواست‌های موجود در چارجوب قانون پاسخ داده می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی باید پیشتاز حرکت های علمی در کشور باشند و به معنای واقعی از لحاظ علمی در سطح معدل الف قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه آئین نامه فعلی شورای صنفی دانشجویان نیاز به بازنگری دارد، گفت: با توجه به در خواست‌هایی که از دانشگاه‌های کشور در این حوزه داشته‌ایم لازم می دانم در آئین نامه فعلی شورای صنفی بازنگری کنیم.