فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» و مجموعه‌های «برکینگ بد» و «خانواده مدرن» بیشترین جوایز را از بیستمین مراسم سالانه اهدای جوایز اتحادیه بازیگران آمریکا دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسمی که دیشب برگزار شد در بخش سینما، فیلم «"کلاهبرداری آمریکایی» برترین جایزه این رقابت را که انتخاب بهترین گروه بازیگری است دریافت کرد. برای دریافت این جایزه بردلی کوپر به نیابت از گروه بازیگران فیلم، این جایزه را دریافت کرد. او با تشکر از نحوه کارگردانی دیوید او راسل او را کارگردان- بازیگر خواند و خطاب به او گفت: این جایزه در واقع مال توست.

جایزه بازیگری برای بهترین بازیگر زن نصیب کیت بلانشت برای «یاسمن آبی» شد. متیو مک کاناهی برای «کلوب خریداران دالاس» جایزه بهترین بازیگر مرد را برد و جارد لتو برای «کلوب خریداران دالاس» و لوپیتا نیونگ او برای «12 سال یک برده» جوایز بخش مکمل را دریافت کردند.

هر چند «12 سال یک برده» در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شده بود، اما تنها جایزه ای که دریافت کرد جایزه بازیگر زن مکمل بود.

این در حالی است که به جز لوپیتا نیونگ او که برای اولین بار در یک فیلم ظاهر شده، سه بازیگر دیگری که برنده جوایز بخش بازیگری شدند، جایزه گلدن گلوب و نیز جایزه منتخب منتقدان را برای اجراهایشان در این بخش به خانه برده بودند.

در گلدن گلوب جایزه بازیگر زن مکمل نصیب جنیفر لارنس برای «کلاهبرداری آمریکایی» شده بود.

در بخش جوایز تلویزیونی، مجموعه «برکینگ بد» و «خانواده مدرن» هر یک دو جایزه دریافت کردند. این دو فیلم در بخش بهترین بازیگران مجموعه درام و کمدی به ترتیب جایزه بهترین گروه بازیگران را دریافت کردند. و برایان کرانستون و تای بورل جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش درام و کمدی و مگی اسمیت برای "داون تاون ابی" جایزه بهترین بازیگر زن و جولیا لوییس-دریفوس برای «ویپ» جایزه بهترین بازیگر زن مجموعه کمدی را به خانه بردند.

در بخش مینی سریال تلویزیونی هلن میرن جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در مجموعه کوتاه تلویزیونی «سربازرس  فیل» برد و مایکل داگلاس نیز برای «پشت شمعدانی» یک جایزه دیگر به جوایزش اضافه کرد. او در سخنرانی دریافت جایزه اش یادی از پدرش نیز کرد و گفت پدر 97 ساله اش کرک داگلاس به او افتخار می کند. این بازیگر از مت دیمون که در این فیلم در کنار او ایفای نقش کرده است نیز تشکر کرد.

در مراسم دیشب ریتا مورنو نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را از دست مورگان فریمن دریافت کرد. فریمن از بازیگری که در فیلم «داستان وست ساید» بازی کرده بود به عنوان «دوست پیر عزیز» یاد کرد و او را بازیگری در سطح جهانی، و خواننده و مبارزی خطاب کرد که در سال های طلایی هالیوود در برابر خشونت های جنسیتی و نژادی تاب آورد.

«بازمانده تنها» و «بازی تاج و تختها» نیز جوایز بهترین فیلم تلویزیونی و بهترین مجموعه تلویزیونی فوق العاده را دریافت کردند.

با رسیدن به فصل اهدای جوایز اسکار، اتحادیه های مختلف هنرهای سینمایی برندگان خود را انتخاب و معرفی می کنند. اتحادیه بازیگران (SAG) هر سال بهترین بازیگران سینما و تلویزیون را انتخاب می کنند.