گرگان - خبرگزاری مهر: یک کارشناس مسائل خانواده گفت: دو مشکل بزرگ که جامعه ما را تهدید می کند روزمرگی و طلاق عاطفی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان حسینی شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب که در حاشیه نمایشگاه کتاب برگزار شد، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اگر برای کسب راهکاری مناسب جهت رفع این دو مشکل در جامعه تلاشی انجام نشود، خطرات فراوانی در آینده ای نزدیک جامعه را تهدید خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید سبک زندگی افراد را با نیازهای اجتماعی در سطح جامعه تعریف کنیم تا شرایط افراد در جامعه به بهبودی مد نظر برسد.

رحمانی اظهار داشت: مشارکت تمام اعضای خانواده در برنامه های گروهی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را باید جز لاینفک زندگی افراد جامعه قرار دهیم، از این رو بهتر است مسئولین مربوطه برنامه هایی را جهت بهبود وضعیت موجود در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود مد نظر قرار دهند.

این کارشناس ادامه داد: مدیران دستگاههای اجرایی باید بخشی از بودجه را صرف آرامش روحی و اصول فرهنگ سازی برای رفاه حال مردم جامعه کنند.

وی اذعان داشت: بهتر است رفاه را مختص یک قشر خاصی از جامعه ندانیم، تنها مخصوص آن دسته از افرادی است که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند بلکه رفاه اجتماعی اقشار کم درآمد جامعه را نیز باید در بر بگیرد.

در ادامه مولف کتاب پرواز به سوی آرامش که از کتاب وی رو نمایی شد، گفت: این کتاب به تکنولوژی افکار و ریشه علمی آن در رشته فیزیک کوآنتوم اشاره دارد.

زهرا صادقی افزود: در کتاب پرواز به سوی آرامش تاریخچه فیزیک کوآنتوم را بررسی و رابطه آن را با افکار انسان تدوین کردم.

وی ادامه داد: در تکنولوژی افکارانسان توجه به بعد معنوی یکی از ضروریات محسوب می شود از این رو در کتاب پرواز به سوی آرامش به رابطه علم و دین نیز پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: مباحث خود شناسی در این کتاب از منابعی چون تفسیر المیزان و تفسیر نمونه برداشت شده است، در کتاب راز به علم فیزیک کوآنتوم و ارتباط آن با خوشبختی به اختصار اشاره شده بود، به همین جهت برای ثابت کردن این بحث به صورت علمی  در کتاب پرواز به سوی آرامش به آن پرداختم.

رتبه دوم محاسبات ذهنی جهان را در سال 2010 کسب کردم

در ادامه این نشست دومین سوپر مغز جهان گفت: در جام جهانی محاسبات ذهنی 2010 در کشور آلمان رتبه دوم جهان را کسب کرده ام.

علی بیات موحد افزود:  در دومین دوره مسابقات جام جهانی محاسبات ذهنی سال 2006 رتبه دوم را در پیدا کردن اعداد اول، رتبه چهارم جذر و رتبه پنجم مخرج مشترک را کسب کرده است.

وی ادامه داد: 15 هزار اختراع در زمینه محاسبات ذهنی دارم  که این فرمول های ابداعی در 3 جلد کتاب با عنوان سرعت انتقل محاسبات ذهنی کاربردی به چاپ رسیده است.

بیات موحد اضافه کرد: هدف از مطالعه کتاب یادگیری ضرب و تقسیم نیست بلکه مطالعه این کتاب ها به مدیریت ذهن، تقویت حافظه بلند مدت و افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت کمک بسیاری می کند.  

به گفته دومین سوپر مغز جهان، 15 هزار اختراع وی در زمینه محاسبات ذهبی به تایید یونسکو نیز رسیده و همچنین نفر برگزیده جشنواره خوارزمی در زمینه طراحی روش های جدید در عملیات ریاضی می باشد.

بیات موحد اضافه کرد: ریاضی به هیچ وجه تک بعدی و آنطور که در مدرسه آموزش داده اند نیست بلکه بهترین وسیله برای ارتباط با جهان می باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: با در کنار یکدیگر قرار گرفتن اعداد، جذابیت آنها بیش از پیش خواهد شد و به تمام زندگی نظم خاصی می بخشد، همانطور که خداوند همه چیز را بر اساس نظم آفریده است ما نیز در علم ریاضیات باید این نظم را بیابیم.

به گزارش مهر، در این نشست، از کتابهای "دانه های کنجد" به تالیف احمد رضا اسدی، "قصه های نمایشی" از ابولقاسم نادری، "آیم" به نوشته ارازمحمد آهنگری و پرواز به سوی آینده به تالیف زهرا صادقی رونمایی شد.