عرضه حواله کاغذ به مطبوعات، طرحی که از دولت قبل شروع شده بود، در دولت یازدهم هم ادامه دارد و الان به دور هشتم خود رسیده است.

محمدرضا احمدی، مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حواله‌های کاغذ همچنان در حال توزیع میان مطبوعات است و این اقدام که از دولت قبل آغاز شده بود، در دولت جدید هم ادامه دارد و الان هم به مرحله هشتم خود رسیده است.

به گفته وی، قیمت این حواله‌ها هم که یارانه آن از طرف معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاغذ آن از طرف کارخانه چوب و کاغذ مازندران تامین می‌شود، از 2050 تومان به 1880 تومان رسیده است.

احمدی اضافه کرد: خوشبختانه کارخانه چوب و کاغذ مازندران ادامه فعالیت در خط تولید این نوع کاغذ را که منحصراً برای استفاده در صفحات لایی روزنامه‌هاست، در دستور کار دارد و تا زمانی که احساس شود هنوز از شرایط خاص و نیمه بحرانی کاغذ مطبوعات گذر نکرده‌ایم، این طرح ادامه می‌یابد.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران در پاسخ به این سئوال که «آیا کیفیت این کاغذها بهبود خواهد یافت؟» گفت: این اتفاق اخیراً افتاده است و از عرضه کاغذ با گراماژ 52 گرم به کاغذ با گراماژ 48.8 گرم رسیده‌ایم.

اجرای طرح ارائه حواله کاغذ به نشریات کشور سال گذشته و از سوی معاونت وقت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد و با هدف مهار روند افزایش قیمت کاغذ و نیز تقویت روند تولید کاغذ در کشور شروع شد.

بر اساس اعلام مسئولان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این طرح حدود 70 روزنامه سراسری حواله کاغذ دریافت می‌کنند.