رشت - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هفته وحدت منشا انسجام مذاهب اسلامی است، گفت: وحدت شیعه و سنی باعث برهم زدن توطئه‌ های شوم دشمنان اسلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جمال یاری ظهر دوشنبه در نشست هفته وحدت در استان افزود: نبود وحدت در بین جوامع اسلامی باعث ایجاد تفرقه میان مسلمانان و آسیب ‌های زیادی متوجه دین اسلام می‌ شود.

وی اظهارداشت: مسلمانان باید هوشیار باشند و وحدت کلمه را با قلوب پاک و با جان و دل حفظ کنند.

اختلاف میان شیعه و سنی می ‌تواند به نفع دشمن تمام شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه اختلاف میان شیعه و سنی می ‌تواند به نفع دشمن تمام شود، گفت: اعلام هفته وحدت از سوی امام راحل نشان از عمق‌ بخشی، ژرف‌ اندیشی و آینده‌نگری معظم له در این برهه از تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت بهترین هدیه بنیانگذار کبیر انقلاب برای مسلمانان جهان است، یادآورشد: این هفته بهترین هدیه رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای مسلمانان دنیا است.

امام جمعه شهرستان تالش نیز وجود مبارک رسول گرامی اسلام ( ص ) را مایه مباهات و افتخار برای تمامی مسلمانان و موجب بشارت و رحمت برای تمامی انسانها دانست.

حجت الاسلام حسین انصاری افزود: پیروی از دستورات پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و اجرای آموزه های قرآن کریم انسان را به سوی سعادت دنیوی و اخروی هدایت می کند.

وی همچنین ابعاد شخصیت عظیم پیامبر اکرم (ص) در تمام مراحل زندگی را الگویی سازنده برای مردم جهان عنوان کرد و گفت: تاسی به راه و سلوک پیامبر امین و مهربانی حضرت رسول گرامی اسلام (ص) بدون شک می تواند در داشتن جهانی عاری از خشونت موثر و مفید واقع شود.

اقتدار جوامع اسلامی بواسطه حفظ وحدت میان مسلمانان

امام جمعه تالش گفت: تاریخ اسلام نشان می دهد که اقتدار جوامع اسلامی بواسطه حفظ وحدت میان مسلمانان به خصوص شیعه و سنی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) به عنوان رهبر جامعه اسلامی در کنار مردم و همراه اقشار مستضعف جامعه زندگی می‌کرد و در صداقت و راستگویی، زهد و ساده ‌زیستی، شجاعت و دلیری، امین بودن، حلم و بردباری زبانزد عام و خاص بود.

انصاری همچنین مبارزه با ظلم، سخاوتمند بودن، بی اعتنایی به دنیا، مهربان بودن، غیرت‌ مندی، متبسم بودن، پرهیز از دروغگویی و گشاده‌رویی را از مهمترین ویژگی‌ های پیامبر بزرگوار اسلام دانست و یادآورشد نبی مکرم در تمام دوران زندگی خویش همواره غمخوار و همراه سایر اقشار جامعه بود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی هم گفت:  با توجه به وضعیت حساس کنونی جامعه اسلامی و بر اساس  فرمایشات مقام معظم رهبری، هفته وحدت بهترین فرصت برای همدلی جوامع اسلامی است.

محمود شکری افزود: در شرایطی که دشمنان به دنبال زیر سئوال بردن ارزش‌ ها و معنویات هستند باید با تمام توان و ظرفیت در راستای برگزاری برنامه ‌های فرهنگی و دینی اهتمام ورزند.

وی همچنین با گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: از پیام ‌های مهم این هفته اخلاق‌ مداری، وحدت و همدلی است.

هفته وحدت بهترین فرصت برای همدلی جوامع اسلامی است

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی وحدت را کلید رفع مشکلات در هر منطقه دانست و گفت: در سایه وحدت کارهای بزرگ شکل می‌ گیرد.

وی افزود: دنیای اسلام امروز نیازمند از بین بردن عوامل تفرقه بوده و هفته وحدت نماد خوبی برای اتحاد بین مسلمانان است.

شکری یادآورشد: میلاد با سعادت پیامبر بزرگ اسلام (ص) یک حادثه تعیین کننده و نعمت بزرگی برای تمام بشریت و مسلمانان است.

مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند، گفت: وحدت و اتحاد می تواند بسیاری از مشکلات و گرفتاری های جوامع اسلامی و ملت های مسلمان را رفع کند.

حجت الاسلام محمد لاکانی افزود:  دشمنان امروز از همه امکانات و وسائل ارتباطی برای ایجاد تفرقه و آتش افروزی بین مسلمانان استفاده می کنند بنابراین  باید آگاه و هوشیار بود.

وی همچنین با بیان اینکه دشمنان‌ برای‌ ضربه‌ زدن‌ به‌ حرکت‌ عزت‌آفرین‌ اسلامی‌ به دنبال‌ ایجاد تفرقه‌ هستند، اظهارداشت: دنیاى اسلام امروز محتاج  از بین بردن عوامل تفرقه است و هفته وحدت می‌ تواند نماد خوبی برای اتحاد بین مسلمانان باشد.

مدیر حوزه های علمیه گیلان میلاد حضرت رسول (ص) و هفته وحدت را یک رمز و نماد اتحاد بین مسلمانان عنوان کرد و گفت:  ولادت پیامبر اعظم فقط یک واقعه تاریخى نیست بلکه یک حادثه‌ تعیین کننده و نعمتی بزرگ برای بشریت و مسلمانان است.

دنیاى اسلام محتاج وحدت و از بین بردن عوامل تفرقه است

وی افزود: در زمینه موضوع اتحاد و وحدت باید اقدام عملی صورت گیرد چرا که امروز دنیاى اسلام محتاج وحدت و از بین بردن عوامل تفرقه است.

لاکانی در ادامه با بیان اینکه اتحاد می ‌تواند بسیارى از مشکلات و گرفتاری ‌های جوامع اسلامى و ملت‌ های مسلمان را رفع کند، اظهار داشت: هفته وحدت تجلی اتحاد و همبستگی مسلمانان در جهان است.

فرماندار  شهرستان آستارا  نیز گفت: برگزاری با شکوه آئین های هفته وحدت فرصت مناسبی برای همدلی و انسجام بیشتر شیعه و سنی و خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

کیوان اسدپور با بیان اینکه هوشیاری و بیداری اسلامی مسلمانان تمام فتنه های دشمنان را خنثی می کند، افزود: دشمنان با ایجاد نفاق و تفرقه در صدد ضربه زدن به اسلام و ارزش های اسلامی هستند.

وی همچنین آگاه سازی مردم نسبت به مسائل دینی و جریان های فکری را تنها راه مبارزه با تفرقه افکنان دانست و اظهار داشت: دشمن در این برهه از زمان و با توجه به دستاوردهای عظیم اسلام در دنیا، از هر روزنه کوچکی برای تخریب اتحاد و وحدت ملت ها به ویژه مردم ایران استفاده می کند.

فرماندار آستارا ادامه داد: انقلاب اسلامی نمونه بارز و کاملی از اتحاد، همدلی و یکپارچگی مسلمانان در جهان است.

انقلاب اسلامی نمونه بارزی از اتحاد، همدلی و یکپارچگی مسلمانان در جهان است

وی  اظهار داشت: اخلاق و مبانی پیامبر اسلام بیش از گذشته باید مورد توجه جهانیان به ویژه مسلمانان باشد چرا که با اندکی تامل و تفکر به راحتی می توان دریافت که اخلاق حسنه حضرت محمد (ص)  و رفتاری که با اطرافیان خود داشت باعث شکلگیری و گسترش دین اسلام شد.

اسدپور یادآورشد:  تلاش برای موفقیت و خوشبختی همه مسلمانان یکی از خواسته های قلبی امام خمینی (ره) بود بنابراین همه باید با هوشیاری با حفظ وحدت در راستای تحقق خواسته های نظام و جامعه خود گام بردارند.