سرپرست انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان از فراهم شدن شرایط حضور بانوان در مسابقات آزاد جام "حسین برقچی" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان،  علی اصغر هادی زاده گفت: برای اولین بار است که در ایران رقابتهای رشته دو و میدانی معلولان در سطح بین المللی پیش بینی شده و امیدواریم با حضور گسترده ورزشکاران داخلی و خارجی، این رویداد ورزشی به خوبی برگزار شود.

سرپرست انجمن دو ومیدانی خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات آزاد در ایران از چند نظر برای ما حائز اهمیت است: نخست آنکه مورد تایید IPC (کمیته بین المللی پارالمپیک) قرار گرفته و رکوردهای ثبت شده در آن برای ارتقای رنکینگ جهانی و کسب امتیازات لازم برای مسابقات آسیایی، جهانی و پارالمپیک موثر است. ضمن آنکه به دلیل برگزاری آن در کشور خودمان، ورزشکاران بیشتری می‎توانند در این رویداد ورزشی شرکت کرده و بدون صرف هزینه و شرکت در مسابقات برون مرزی، جایگاه خود را ارتقا دهند.

 وی اعلام کرد: در ابتدا این مسابقات برای آقایان پیش بینی شده بود اما مکاتباتی با کمیته بین المللی پارالمپیک انجام شد و طی آن درخواست کردیم از آنجا که این مسابقات برای کسب سهمیه و رنکینگ جهانی حائز اهمیت است، شرایط حضور بانوان نیز در این رقابتها هم فراهم شود. بر این اساس بانوان نیز همانند آقایان می‎توانند در مواد مختلف رقابت کرده و دارای رنکینگ جهانی شوند.

سرپرست انجمن دو ومیدانی تصریح کرد: هم اکنون بخشنامه حضور بانوان در این رقابتها در حال تنظیم و ارسال است و اسامی علاقمندان باید حداکثر تا 20 اردیبهشت ماه سال آینده به همراه تصویر گذرنامه و نمونه امضا ورزشکاران ارسال شود.

هادی زاده در گفت: این رقابتها اوایل خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد و هم اکنون مراحل مقدماتی آن انجام شده و امیدواریم به عنوان میزبان این مسابقات، شاهد حضور نفرات قابل توجهی از خارج و داخل ایران باشیم.

ملى پوشان تيم‌هاى معلولان و نابينايان آقايان و بانوان براى حضور پرقدرت در دومين بازي‌هاى پاراآسيايى 2014 اينچئون كره جنوبى و تكرار جايگاه نايب قهرمانى، اردوهاى غير متمركز خود را در استان‌ها آغاز كردند.

على اصغر هادی‎زاده در این خصوص گفت: دو و ميدانى ‌كاران ارديبهشت ماه 93 در رقابتهاى باشگاهى وبلافاصله پس از آن در مسابقات اوپن كه زيرنظر كميته بين‌المللى پارالمپيك برگزار می‎شود ،حضور خواهند داشت و مرداد ماه سال آينده در مسابقات قهرمانى كشور محك می‎خورند تا تركيب تيم 40 نفره مردان و زنان ايران جهت حضورى پرقدرت در بازی‎هاى آسيايى مشخص شود.

سرپرست انجمن دو و میدانی معلولان در مورد برنامه‌هاى آماده سازى تيم‌هاى ملى دو و ميدانى براى حفظ جايگاه نايب قهرمانى رقابتهاى پاراآسيايى گفت: برنامه‌هاى آمادگى تيم‌هاى دو و ميدانى فقط با نگاه به بازی‎هاى پارا اسيايى كره نيست، برنامه بلند مدت ما حفظ آمادگى جهت شركت در المپيك ريو خواهد بود.