همدان – خبرگزاری مهر: فرماندار همدان از تصویب اجرای طرح در 50 درصد مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان همدان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قهرمانی مطلق ظهر دوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید در راستای استاندارد سازی کیف دانش آموزان تلاش بیشتری کنند چرا که بر اساس آمارها هر دانش آموز به طور میانگین هفت کیلوگرم وسیله با خود حمل می کند.

حسن قهرمانی مطلق با بیان اینکه بوفه های مدارس محل منفعت طلبی برای عده ای نیست افزود: مدیران باید پاسخگوی تخلفات فروشندگان بوفه ها باشند.

وی اظهار کرد: باید جلسه ای با حضور مدیران مدارس و کارشناسان مرکز بهداشت برگزار و اقلام ممنوعه معرفی شوند و پس از آن در صورت مشاهده هر گونه تخلف طبق قانون برخورد شود.

70 درصد دانش آموزان دارای ناهنجاری های جسمی هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با انتقاد از اجرا نشدن دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در برخی مدارس گفت: موازی کاری و توزیع نامناسب اقلام در مدارس از جمله مشکلات پیش روی است طرح است که باید به سرعت برطرف شود.

عبدالله جعفری افزود: برخی مدارس غیر انتفاعی نیز مانع از حضور بازرسان مرکز بهداشت در آموزشگاه می شوند که این اقدام جای تعجب دارد.

وی اجرای طرح کوشا برای مدارس را ضروری دانست و تاکید کرد: 70 درصد دانش آموزان مدارس داراری ناهنجاری های جسمی هستند.

وی گفت: در طرح کوشا دانش آموزان سه دقیقه از زمان کلاس خود را به ورزش و اجرای حرکات اصلاحی اختصاص می دهند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز در ادامه جلسه  گفت: 209 مدرسه دولتی و 66مدرسه غیر انتفاعی در شهرستان همدان وجود دارد که 110 مدرسه دولتی و 31 مدرسه غیر انتفاعی دارای بوفه هستند.

حسین خالقی مجد افزود: در طی بازرسی های انجام شده مشخص شد 53 بوفه مدارس دولتی و 17 بوفه مدارس غیر انتفاعی غیر بهداشتی هستند.

وی با اشاره به 169 بازدید بازرسان مرکز بهداشت از مدارس شهرستان اظهار کرد: در این راستا 97 کیلو گرم مواد خوراکی غیر بهداشتی جمع آوری شده است.

در پایان جلسه نیز از امین میرزا حسن لو و محمد سعیدی به عنوان دانش اموزان موفق که در جشنواره  جوان خوارزمی موفق به کسب رتبه شده اند تجلیل شد.

برچسب‌ها