بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: سالانه 13 هزار و 655 پرواز از فرودگاه بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس محمدی عصر دوشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: اقدامات بسیار مهمی برای توسعه و تجهیز فرودگاه بوشهر صورت گرفته است که می‌توان به نصب سامانه ای.ال.اس برای نشست و برخواست هواپیما اشاره کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بسیار مهم و ارزشمند این سامانه، اضافه کرد: سامانه ای.ال.اس خریداری شده و به زودی به بوشهر منتقل می‌شود که با نصب آن، پرواز در همه شرایط جوی می‌تواند انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر از افزایش خدمات امداد و نجات هوایی در فرودگاه بوشهر خبر داد و بیان داشت: تجهیزات مهم امداد و نجات فرودگاهی تا دو ماه آینده در فرودگاه بوشهر نصب می‌شود و باعث ارتقای جایگاه امنیتی فرودگاه بوشهر می شود.

وی با اشاره به تاکید استاندار بوشهر برای تجهیز و توسعه فرودگاه بوشهر، تصریح کرد: برای خرید سیستم ای.ال.اس در بوشهر 60 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که به زودی در بوشهر نصب می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی هوانوردی در بوشهر

محمدی به میزان پروازهای فرودگاه بوشهر اشاره کرد و افزود: سالانه 13 هزار و 655 پرواز از فرودگاه بوشهر انجام می‌شود که تلاش می‌کنیم شاهد انجام پروازهای باکیفیتی از فرودگاه بوشهر باشیم.

وی ادامه داد: به منظور ارائه اموزش‌های لازم در زمینه هوانوردی، برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری دوره آموزشی هوانوردی صورت گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرای ان باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: پروازهای هواپیمای شرکت هواپیمایی اترک نیز از هفته آینده در روزهای سه‌شنبه و جمعه از بوشهر به تهران و بلعکس برقرار خواهد شد و برای کارمندان دولت تخفیف داده می‌شود.

تخفیف ویژه هواپیمائی اترک به مسافران

قائم مقام شرکت هواپیمایی اترک نیز در این نشست گفت: استاندار بوشهر نگاه بسیار بلندی در راستای توسعه و پیشرفت استان بوشهر دارد و با این افق دید شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در استان بوشهر خواهیم بود.

سهیل غیاثی با بیان اینکه هواپیماهای ایرباس 320 شرکت هواپیمایی اترک 170 نفره است، افزود: شرکت هواپیمایی اترک در مسیرهای تهران - مشهد، تهران – کیش، تهران – اهواز ، تهران – ایلام فعالیت دارد و از هفته آینده نیز خط تهران– شیراز و تهران – بوشهر برقرا می‌شود.

وی از پرواز بوشهر - مشهد و بالعکس نیز در اوایل سال 93 خبر داد و اظهار داشت: مسافران که از بوشهر به سایر نقاط کشور با این هواپیمائی جابجا می‌شود از تخفیف برخوردار خواهند شد.