بجنورد- خبرگزاری مهر: عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی گفت: تقویت وحدت زمینه ساز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آخوند رحیم صمدی عصر دوشنبه در همایش بزرگ علمای شیعه و سنی خراسان شمالی که به مناسبت هفته وحدت در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: رسالت حضرت محمد(ص) فراز و نشيب هايي در طول تاريخ به خود ديده است و در این عصر نیز بايد اهل تسنن و تشيع با حفظ و تقویت وحدت در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان با بیان این که تقویت وحدت زمینه ساز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان است، افزود: باید همه علمای شیعه و سنی برای تقویت وحدت و تقریب مذاهب وارد میدان شوند.

آخوند صمدی براي وحدت بيشتر بين كشورهاي مسلمان، تشكيل واحد هاي قضايي در كشورهاي اسلامي براي حل اختلافات قضايي كشورهاي مسلمان، تشكيل صندوق هاي بين الملل در بين كشورهاي اسلامي و... را پيشنهاد داد.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالي نيز در این همایش گفت: دين مبين اسلام يكي از مهمترين اديان الهي است كه روزبه روز به افراد خواهان اين دين افزوده مي شود.

محمد رحيم نوروزيان افزود: رفتار و خلق و خوي پيامبراسلام(ص) باعث ماندگاري اسلام شده است.

وي با بيان اينكه در جامعه اسلامي نيازمند وحدت هستيم تا در مقابل فتنه ها ايستادگي كنيم، عنوان كرد: با پايداري و وحدت بين مسلمانان تمامي نقشه هاي دشمنان براي ايجاد تفرقه بين مسلمان از بين خواهد رفت.

مدير كل تبليغات خراسان شمالي نيز در این همایش اظهار داشت: نهضت امام خميني(ره) بر مولفه هاي وحدت اسلامي شكل گرفت و این رمز پيروزي نهايي انقلاب اسلامي بود.

حجت الاسلام زین العابدین روحاني نيا افزود: هفته وحدت، هفته اخوت، بصيرت و آگاهي از مشتركات اسلام بين مسلمانان است.

وي گفت: علماء شيعه و سني که جزو خواص مهم جامعه هستند؛ سكان داران حفظ و تقویت وحدت در جامعه محسوب می شوند و باید با همکاری و هماهنگی با یکدیگر زمینه گسترش وحدت را فراهم کنند.

مدير كل تبليغات خراسان شمالي افزود: امروزه دشمنان با اجرای پروژه هاي عظيمي سعي دارد تا ميان مسلمانان تفرقه ايجاد كند، ولي وحدت بين مسلمانان باعث پايداري بيشتر در مقابل اين توطئه های مخرب می شود.