کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: راه آهن ملایر به کرمانشاه تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

حیدر مطاعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بهره برداری از راه آهن غرب کشور در قسمت ملایر به کرمانشاه در صورت تخصیص اعتبار کافی و به موقع در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مطاعی گفت: راه آهن ملایر به کرمانشاه به عنوان بخش اول راه ریلی در استان کرمانشاه با پیشرفت خوب 92 درصدی در دست احداث است و باقیمانده این پروژه تا افتتاح با توجه به وضعیت آب و هوایی به سرانجام خواهد رسید.

وی بخش دوم راه آهن استان کرمانشاه را بخش کرمانشاه به خسروی عنوان کرد و افزود: قسمت مهمی از اقدامات لازم برای راه آهن کرمانشاه تا خسروی انجام شده و سرعت گرفتن کار در این قسمت هم منوط به تخصیص اعتبار است.

وی با اشاره به پیشرفت 25 درصدی قسمت دوم راه آهن از کرمانشاه به خسروی گفت: روند پیشرفت این طرح از کرمانشاه تا خسروی با سرعت بیشتری پیش می رود که باید سایر قسمت ها نیز با همین سرعت به کار خود ادامه دهند.

وی اظهار امیدواری کرد با تزریق به موقع اعتبار به پروژه تا پایان سال آینده راه آهن به خسروی نیز برسد.

معاون عمرانی استاندار گفت: اعتبار لازم برای بهره برداری از پروژه با مجموع هزینه تملک اراضی و موانع و سایر مخارج جانبی یک هزار میلیارد تومان است.

مطاعی در پایان اعلام کرد: 716 میلیار تومان اعتبار برای پروژه راه آهن در استان کرمانشاه مصوب شده است.