مجموعه برنامه تركيبي " اهالي كوچه مهر " با حضور رسول نجفيان به عنوان يكي از مجريان برنامه به توليد خود ادامه مي دهد.

شهباز زمان، تهيه كننده و كارگردان اين مجموعه برنامه در گفت و گو با خبرنگار تلويزيوني " مهر " درباره روند توليد اين اثر گفت: توليد اين برنامه از اواخر تير ماه آغاز شد و از آن زمان مهتاج نجومي و رسول نجفيان به عنوان مجريان اين برنامه در ساخت آن حضور دارند. البته در اين اثر بازيگران ديگري نيز حضور دارند كه به عنوان اهالي كوچه نقش هايي را ايفا مي كنند كه افسانه حيدري، علي رضا جاويد نيا، ملكه رنجبر و زري عليزاده از جمله اين بازيگران هستند.
وي خاطر نشان كرد:  مرحله تصويربرداري اين سريال تا حدود دو هفته آينده به اتمام مي رسد و تدوين همزمان مجموعه به وسيله مهرداد انصاري نيز انجام مي شود كه اول مهر ماه امسال پخش آن آغاز شود.



مجموعه برنامه " اهالي كوچه مهر " روزنگاري تقويم به شمار مي رود. به اين مفهوم كه مجري برنامه هر روز بر اساس مناسبت مربوط به همان روز به خانه خانواده جلالي مي رود. اهالي اين خانه مناسبت سوگواري يا شاد مورد نظر را طي مراسمي برگزار مي كنند و برنامه به تشريح كارها و فعاليت هاي آنها مي پردازد. اين برنامه  به انگيزه بيان فرهنگ و سنت ايراني ساخته مي شود و در هر قسمت به يكي از جلوه هاي عميق و غني فرهنگ بومي كشورمان اشاره مي شود و با تشريح و بازگويي هركدام از آنها جنبه هاي مختلف اين مراسم به تصوير درمي آيد. 
متن اين برنامه را علي پور علي محمد به نگارش درآورده است و سياوش تهراني به عنوان مدير تصويربرداري، حسين ملك در سمت طراح صحنه و لباس، مازيار شجاعي در مقام مدير توليد، حسن سياح به عنوان تدوينگر، احمد رضا طايي در مقام صدابردار و سعيد حسيني بافقي به عنوان كارگردان تلويزيوني در ساخت اين برنامه همكاري دارند.
مجموعه تلويزيوني "اهالي كوچه مهر" به همت شبكه جهاني جام جم در قالب 26 قسمت 60 دقيقه اي توليد و همزمان با ميلاد حضرت علي (ع) پخش آن آغاز مي شود.
اين برنامه سومين سري از اين مجموعه آثار به شمار مي رود. پيش از اين دو مجموعه برنامه " شب شرقي "  و " نسيم شرق "  توليد شده و مورد توجه مخاطبان خارج از كشور قرار گرفته است.