گروه کر آرارات در بخش رقابتی جشنواره موسيقی فجر آثاری از دوره باروک و رمانتیک و یک قطعه از محمد سریر را می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه کر آرارات یکی از گروه‌های شرکت کننده در بخش رقابتی کلاسیک غیر ایرانی است و 9 قطعه برای داوران و مخاطبان اجرا می‌کند.

آراكس خاچاطوريان رهبر گروه كر آرارات درباره این قطعات گفت: اجرای  قطعاتي از دوره باروك و رومانتيك بخشي از رپرتوار گروه کر آرارات در جشنواره  بیست و نهم است.

خاچاطوريان ادامه داد: براي اجرا در جشنواره بيست و نهم يك قطعه ايراني نيز تدارك ديده‌ايم كه اين قطعه ساخته محمد سرير است. این قطعه را براي گروه كر تنظيم کرده‌ام و اميدوارم كر آرارات بتواند اجراي خوبي در جشنواره فجر داشته باشد.

وي افزود: تلاش ما اين است كه بتوانيم در بخش رقابتی آواز جمعي مقام خوبي را به دست آوريم و من براي همه گروه‌ها آرزوي موفقيت مي‌كنم.

اين هنرمند ارمني همچنين گفت: بسيار خوشحاليم كه برگزاركنندگان جشنواره ما را براي حضور در اين بخش انتخاب كرده‌اند و ما هم از آنها قدرداني مي‌كنيم.

آراكس خاچاطوريان كه به زبان فارسي تسلط ندارد، در پايان سخنانش اظهار اميدواري كرد که جوانان توجه بیشتری به آواز جمعي نشان دهند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

اجرای ارکستر ساز دهنی در جشنواره موسیقی فجر

گروه موسیقی خانه ساز دهنی برای اولین بار در بخش رقابتی کلاسیک غیر ایرانی جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کند.

شادان‌فر سرپرست گروه موسیقی ساز دهنی درباره حضور در جشنواره موسیقی فجر گفت: چون اولین بار است نمی‌توانم درباره کم و کیف آن نظر بدهم اما آنچه روشن است نیاز ما به جشنواره‌های مختلف است. برای جمعیت 70 میلیون کشور که اغلب آنها جوان هستند برگزاری یک جشنواره موسیقی در طول سال جوابگو نیست و این نسل نیازمند چندین جشنواره با عناوین مختلف در طول سال است.

سرپرست گروه ساز دهنی ادامه داد: برای ما این مهم بود که توانستیم ساز دهنی را به عنوان یک ساز ارکسترال معرفی کنیم در حالی که تفکر غالب درباره این ساز آن است که  ساز دهنی نوعی ساز اسباب‌بازی است.  

این هنرمند ادامه داد. متاسفانه تا یکی – دو سال پیش همه ساز دهنی را نوعی اسباب بازی می‌دانستند که برای بچه‌ها ساخته شده است این در حالی است که برای این ساز متد نوشته شده و قابلیت حضور در ارکسترهای بزرگ را داراست.

شادان فر درباره قطعاتی که قرار است در این جشنواره توسط گروه خانه ساز دهنی اجرا شود، گفت: در این جشنواره قطعاتی چون Alla Riva del Terbo ( Palestrina )،Die Mester Prelude ( Ricard Wagner )،Ricercar in the 12th Mode ( Andrea Gabrieli )،Saraband ( G. H. Haendel)،Allegro for a Flute Clock ( Ludwig van Beethoven)،Sicilienne ( Gabriel Faure)
و قطعه اهلی شدن از مجموعه شازده کوچولو ( شهرام شادان فر) اجرا می‌شود.