بیرجند -خبرگزاری مهر: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، خراسان جنوبی را از امن‌ترین استان‌های کشور دانست و گفت: در این استان وحدت شیعه و سنی بسیار بالاست و مردم می دانند چه اتفاقاتی می‌افتد و با هوشیاری با آن مقابله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ذالفقاری ظهر یکشنبه در همایش فرماندهان مرزبانی خراسان جنوبی در بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از امن ترین استان های کشور است.

ذالفقاری با بیان اینکه این نعمت در گذشته نبوده و امروز نیز به راحتی به دست نیامده است، گفت: با توجه به همت مسئولان و هوشیاری مردم و با توان نیروهای نظامی و انتظامی استان و مرزبانان دلیر این خطه امنیت برقرار شده است.

وی با بیان اینکه اگر کاری انجام می شود نباید بنام یک فرد یا نهادی گذاشت بلکه همه دستگاه ها و مردم در آن دخیل هستند، عنوان کرد: هر چقدر تقوا را رعایت کنیم و به خدا بیشتر نزدیک شویم و به وظیفه خودعمل نماییم خداوند بیشتر ما را یاری خواهد کرد.

وی در ادامه به وحدت بین شیعه و سنی در مرزها اشاره و بیان کرد: در خراسان جنوبی وحدت شیعه و سنی بسیار بالاست و مردم می دانند چه اتفاقاتی می افتد و با هوشیاری با آن مقابله می کنند.

سردار ذالفقاری بیان کرد: اکنون که خراسان جنوبی استانی امن هست نباید از آن غافل شویم و باید به صورت ویژه بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان از اول انقلاب تا کنون تحرکاتی را داشته اند و اکنون به درگیری قومی و قبیله‌ای روی آورده‌اند، گفت: ایجاد تفرقه  امروز به صورت جدی دنبال می شود و بعضی از کشورها به طور آشکار از آن حمایت می کنند و می بایست مسئولین و مردم پیش از گذشته هوشیار و آگاه باشند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تقویت روحیه ایمانی،و انقلابی و آگاهی و توانمندی نیروهای مرزبانی بیان داشت: اگر تقویت معنویت بیشتر باشد و به خودمان بیشتر توجه کنیم و در اعمال خود بیشتر مراقب باشیم پیروزی های بیشتری کسب خواهیم کرد.

آموزش های مطابق با هر منطقه با جدیت در مرزبانی دنبال می شود

 وی در ادامه به علم و دانش نیروی‌های مرزبانی اشاره و اظهارکرد: علم و دانش نیاز و لازمه هر نیروی نظامی و انتظامی است و باید علم و دانش را به نیروهای خودمان انتقال دهیم تا بتوانند در عمل موفق‌تر باشند.

سردار ذوالفقاری گفت: توانمدی و مهارت یکی از لازمه های نیروی نظامی است که مرزبانی توانسته با برنامه تبدیل علم به عمل به دنبال نهادینه شدن این موضوع باشد.

وی در ادامه به بحث آموزش اشاره و اضافه کرد: آموزش های مطابق با هر منطقه یکی از نیازهای نیروهای مرزبانی است که بطور جدی در مرزبانی دنبال می شود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نظم و انظباط در محیط کار گفت: در نیروهای مسلح نظم و انظباط یکی از ضرورت هاست و باید به گونه ای باشد که در تمام مراکز نهادینه شود.

وی بیان کرد: نظم و انظباط به یک جاذبه نیاز دارد و لازمه کار هر فرماندهی است که با عشق به نظم ظاهری و نظم معنوی توجه خاص داشته باشد.