به كارمندان مسلمان در يك فروشگاه لوازم خانگي در شمال لندن اجازه داده شد تا روسريهايي بپوشند كه داراي آرم همان شركت است.

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر"، مديريت شركت ايكا در شهر ادمونتون انگلستان به كارمندان زن مسلمان روسري هايي به رنگ سرمه اي و زرد داده است تا اين كارمندان علاوه بر يكسان بودن با رنگ لباس متحد الشكل ديگر كارمندان از لحاظ ديني نيز به آسايش و راحتي دست يابند.

 سخنگوي شركت  ايكا گفت: تصميم اين شركت براي راحتي كارمندان زن بود كه مي خواستند حجاب داشته باشند. تا كنون هيچ شركتي  اقدامي از اين دست صورت نداده است. هر كدام از شاخه هاي شركت  بزرگ ايكا در هر كشور يا شهري به ديگري وابسته نيست بنابراين ما اين تصميم را اتخاذ كرديم تا اسباب آسايش ديني كارمندان زن مسلمان را كه در پي حفظ هويت ديني خود بودند فراهم آوريم.

براساس گزارش بي بي سي ، وي افزود: اين اقدام ابتكاري از ابتداي تأسيس اين شعبه از ايكا در فوريه سال جاري ميلادي  آغاز شد. پس از آن مدير شركت  از يك طراح لباس خواست روسريهاي كارمندان مسلمان را با لباس متحد الشكل ديگر كارمندان هماهنگ كند. طراح لباس هم علاوه بر رعايت مسائل بهداشتي و امنيتي،  اصول اسلامي را در طراحي اين روسري رعايت كرده است.

شوراي مسلمانان انگلستان از اين اقدام استقبال كرد و رئيس امور جامعه مساجد شوراي مسلمانان انگلستان دراين رابطه اظهار داشت: ما از توجه شركت به نيازهاي ديني و فرهنگي كارمندان خود قدرداني مي كنيم.

به گزارش "مهر"، به دنبال حملات انفجاري لندن و افزايش نژادپرستيها، برخي از علماي انگلستان فتوايي مبني بر برداشتن حجاب از سوي زنان در مواقعي كه ترس از حمله نژادپرستان وجود دارد صادركردند؛ اما عده اي از زنان مسلمان محجبه طي تظاهراتي اعلام كردند علي رغم احترام به فتوا آن علما همچنان حجاب خود را حفظ مي كنند.