تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

یکی از برنامه‌های مصوب تیم ملی بسکتبال در راه آماده‌‎سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان برگزاری اردوی تدارکاتی در ترکیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجودیکه مسئولان فدراسیون بسکتبال و مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی از چند ماه پیش مذاکره و رایزنی با کشورهای مختلف جهت هماهنگی برای دیدارهای تدارکاتی تیم ملی را آغاز کرده‌اند اما هنوز موفق به نهایی کردن هیچ برنامه‌ای در این زمینه نشده‌اند؛ چون قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جهان هنوز انجام نشده است.

خیلی از کشورهای طرف مذاکره فدراسیون بسکتبال در پاسخ به رایزنی‌ها اعلام کرده‌اند که در صورت هم گروه شدن با ایران در مسابقات قهرمانی جهان نمی‌توانند دیدار تدارکاتی یا برنامه اردویی با تیم ملی کشورمان داشته باشند و به همین دلیل نهایی شدن نتیجه مذاکرات در این زمینه به بعد از قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جهان موکول شده است.

در این میان اما برخی برنامه‌های آماده‌سازی برای تیم ملی بسکتبال نهایی شده  مانند سفر به ترکیه و برگزاری اردوی تمرینی در این کشور؛ طبق برنامه سفر تیم ملی بسکتبال به ترکیه در آغاز اردوهای آماده‌سازی این تیم انجام خواهد شد. قرار است ملی‌پوشان بسکتبال چند روزی در کمپ ترکیه تمرین داشته باشند و در صورت امکان با تیم ملی یا تیم‌های باشگاهی این کشور هم برگزار کنند دیدارهای دوستانه باشند.

قرار است اردوهای تیم ملی بسکتبال برای مسابقات قهرمانی جهان بعد از پایان رقابت‌های لیگ برتر و از خردادماه سال آینده آغاز شود.