سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص ناآرامی ها در اوکراین گفت: در عین اینکه تحولات را دنبال می کنیم امیدواریم تماس ها بین دولت و گروه ها به نتایج مسالمت آمیز برسد و باور داریم ملت اوکراین این توان و خودباوری را دارند که مشکلات را حل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره نا آرامی ها در اوکراین گفت: در عین اینکه تحولات را دنبال می کنیم امیدواریم تماس ها بین دولت و گروه ها به نتایج مسالمت آمیز برسد و باور داریم ملت اوکراین این توان و خودباوری را دارند که مشکلات را حل کنند.

وی افزود: امیدواریم دخالت خارجی متوقف شود، بهتر است مسائل را از راه های مسالمت آمیز حل و فصل شود.

افخم درباره دستور کار مذاکرات اشتون و ظریف در نیویورک گفت: پیش از آغاز مذاکرات نمی توانیم بحث خاصی را مطرح کنیم، حل و فصل برنامه هسته ای حفظ برنام صلح آمیز هسته ای رئوس کار ما هستند و تا پیش از اینکه برنامه مذاکرات قطعی شود نمی توان در خصوص جزئیات صحبت کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره دور آتی مذاکرات در نیویورک بیان کرد: درخصوص دور بعدی مذاکرات هنوز مکان نهایی نشده و مذاکرات طی هفته های آتی برگزار خواهد شد که درباره زمان دقیق و مکان آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

افخم همچنین درباره سفر اشتون به تهران گفت: طی دیدار آقای ظریف و خانم اشتون در نیویورک دعوت از ایشان مطرح شده، این دعوت "باز" است و متعاقب نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره سفرهای وزیر امور خارجه در دو هفته آینده گفت: آقای ظریف اول هفته آینده برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان می رود، وزیر امور خارجه دو سخنرانی در اجلاس امنیتی مونیخ و دو سخنرانی در برلین در مباحث دو حانبه دارد و با مقامات آلمانی نیز دیدار می کند.

وی درباره برنامه سفر وزیر امور خارجه سوئد به تهران گفت: درمورد برنامه های سفرهای رسمی چند روز پیش از سفر اطلاع رسانی انجام می گیرد، سفر وزیر امور خارجه لهستان و سوئد در برنامه وجود دارد که چند روز مانده به سفر اطلاع رسانی می کنیم.

وی در این باره که مجلس درخواست کرده در دبیرخانه اجرائی کردن توافق ژنو حضور داشته باشد گفت: گفتگوهایی در این زمینه انجام شده که بهتر از تا پیش از نهائی شدن اطلاع رسانی نکنیم.

ادامه دارد...