سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بسکتبال در آستانه قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جهان و مشخص شدن حریفان ایران در این رقابت‌ها گفت: ترجیح می‌دهم قرعه‌کشی به گونه‌ای باشد که با تیم‌های آفریقایی و آمریکای جنوبی همگروه شویم. برای ایران همگروهی با اینگونه تیم‌ها نسبت به تیم‌های اروپایی بهتر است.

مهمد بچیروویچ که چند هفته‌ای است که در ایران به سر می‌برد و دیدارهای لیگ برتر را از نزدیک دنبال می‌کند، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طی این مدت تقریبا همه بازیکنان شاغل در تیم‌های مختلف را زیر نظر داشته و کار آنها را از نزدیک دیده‌ام. وضعیت آنها خیلی خوب است. به عنوان سرمربی تیم ملی از این وضعیت آنها راضی هستم.

وی تصریح کرد: این روزها همه بازیکنان را زیر نظر دارم و فقط تمرکزم معطوف به بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی بودند، نیست. اتفاقا در جریان مسابقات لیگ بازیکنان جوان خیلی خوب و راضی کننده ظاهر شده‌اند. در کل بازیکنان خوب زیادی دیده‌ام. بازیکنانی که آینده خوبی دارند.

"با این شرایط می‌توانید بگوئید که ترکیب تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان تغییر می‌کند و اگر بله، این تغییر تا چه حد است"؟، سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این پرسش گفت: خیلی زود است که در این زمینه تصمیم بگیرم و حرف بزنم. از حالا نمی‌توانم حرفی در این مورد بزنم چون اصلا خیلی چیزها مشخص نیست. نمی‌دانم به هنگام آغاز اردوهای تیم ملی و تعیین ترکیب نهایی بازیکنان در چه وضعیتی هستند و مثلا مصدومیت دارند یا نه؟

این مربی اسلوونیایی ادامه داد: علاوه بر این باید بازیکنانی مانند حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی هم برگردند تا وضعیت آنها را هم ارزیابی کنیم. در کل تصمیم‌گیری در مورد ترکیب تیم ملی و حتی اردونشینان بعد از پایان کامل مسابقات انجام خواهد شد. آن زمان  می‌توانیم بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال که هفته آینده برای حضور در مراسم قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی جهان به محل برگزاری این رقابت‌ها در اسپانیا سفر می‌کند، در مورد اینکه "دوست دارد چه قرعه‌ای نصیب تیم ملی ایران شود"؟، گفت: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که با چه تیمی همگروه می‌شویم. 24 تیم در مسابقات قهرمانی جهان شرکت دارند و اصلا مشخص نیست که چه تیمی در چه گروهی و با چه تیم هایی همگروه خواهد شد. 

بچیروویچ تاکید کرد: در هر صورت هفته آینده به اسپانیا می‌روم و از نزدیک شاهد گروه‌بندی تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی خواهم بود. با توجه به شناختی که از وضعیت تیم ملی ایران و همچنین دیگر کشورها و بسکتبال آنها دارم، ترجیح می‌دهم قرعه‌کشی به گونه‌ای باشد که با تیم‌های آفریقایی و آمریکای جنوبی همگروه شویم. برای ایران همگروهی با اینگونه تیم‌ها نسبت به تیم‌های اروپایی بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: برای صعود از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان باید حداقل 2 دیدار را با برد تمام کنیم. اگر با چنین تیم‌هایی همگروه شویم رسیدن به پیروزی برای‌مان دسترس‌تر خواهد بود و اینگونه شانس بیشتری برای صعود از مرحله مقدماتی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد انجام رایزنی‌های لازم برای نهایی کردن برنامه‌های تیم ملی بسکتبال نیز گفت: به طور حتم در اسپانیا هم رایزنی‌هایی خواهیم داشت اما این کار را بعد از قرعه‌کشی و مشخص شدن وضعیت گروه‌بندی تیم ایران انجام خواهیم داد. به هر حال ما و هیچ تیم دیگری دوست ندارد با تیم همگروهش در مسابقات جهانی دیدار و اردوی تدارکاتی داشته باشد اما در کل امیدوارم در اسپانیا اول قرعه خوبی نصیب‌مان شود و دوم اینکه با تیم‌های خوبی برای برگزاری دیدار  و اردوی تدارکاتی به تفاهم کامل برسیم.