رئیس فدراسیون بسکتبال در آستانه سفر به اسپانیا برای حضور در مراسم قرعه کشی مسابقات قهرمانی جهان گفت: اینکه در این رقابت های مهم با چه تیمی همگروه شویم خیلی مهم نیست چون نه شانس قهرمانی داریم و نه شانس صعود به جمع چهار یا حتی هشت تیم اول این مسابقات.

محمود مشحون که از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) همراه با مهمد بچیروویچ و مهران شاهین‌طبع برای حضور در مراسم قرعه کشی هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی به اسپانیا دعوت شده است، در گفتگو  با خبرنگار مهر اظهارداشت: پیش‌بینی قرعه‌کشی این مسابقات و اینکه در چه گروهی قرار می‌گیریم و با چه تیمی‌هایی همگروه خواهیم شد، اصلا ممکن نیست اما در کل امیدوارم قرعه خوبی نصیب‌مان شود.

وی تصریح کرد: البته برای تیمی مانند تیم ملی ایران خیلی فرق نمی‌کند که چه قرعه‌ای نصیبش شود و دیدارهای مقدماتی‌اش را برابر چه تیم‌هایی برگزار کند چون اگر بخواهیم واقع بینانه بگوئیم ما در این رقابت‌ها نه شانس قهرمانی داریم و نه شانسی برای قرار گرفتن در جمع چهار یا هشت تیم برتر مسابقات. بنابراین باید فقط به فکر خوب بازی کردن باشیم نه اینکه حریف چه تیم‌هایی خواهیم شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه تیم ملی در مسابقات جهانی 2010 با تیم‌های آمریکا، اسلوونی، برزیل، کرواسی و تونس همگروه شد و ارائه گر دیدارهای خوب و قابل تقدیری برابر آنها بود، گفت: اینکه بازهم تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان با ارائه دیدارهای سطح بالا شگفتی‌ساز شوند، هدف اصلی ماست. بازیکنان باید به این فکر کنند که با تمام قدرت بازی کنند و توانایی خود را به رخ بسکتبال جهان بکشانند.

مشحون همچنین از انجام مذاکره با مسئولان تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی جهان در جریان قرعه کشی این رقابت‌ها خبر داد و گفت: تا پیش از این مذاکراتی با کشورهای مختلف  و به خصوص اروپایی‌ها داشته‌ایم اما برای نتیجه گرفتن از این مذاکرات باید رایزنی‌های‌مان را در محل قرعه کشی مسابقات هم ادامه دهیم. علاوه بر دعوت نامه‌ای که از سوی فیبا برای ما ارسال شده و در آن در کنار من از بچیروویچ و شاهین‌طبع هم دعوت شده، یکی دیگر از دلایل حضور همزمان‌مان در اسپانیا انجام رایزنی و مذاکرات لازم است.

وی ادامه داد: قصد دارم در اسپانیا با رئیس فدراسیون این کشور مذاکراتی داشته باشیم. اما علاوه بر اسپانیا با دیگر کشورها هم مذاکره خواهیم کرد تا بتوانیم هماجا بهترین برنامه اردویی ممکن را برای تیم ملی نهایی کنیم. البته  مذاکره و رایزنی را باید بعد از مراسم قرعه کشی انجام دهیم که تکلیف تیم‌ها و گروه بندی آنها مشخص می‌شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قرار داد این فدراسیون با "زاپاتا" نهایی شده است، گفت: این مربی اسپانیایی مسئولیت هدایت تیم‌های پایه را بر عهده خواهد داشت اما برای تیم جوانان با مربی دیگری وارد مذاکره خواهیم شد. احتمالا زاپاتا 15 روز به کشورش باز می‌گردد سپس برای آغاز رسمی کارش به ایران می‌آید.

مشحون که در انتخابات کمیته ملی المپیک برای چهار سال دیگر به عنوان عضو هیات اجرایی انتخاب شد، در این مورد نیز اظهارداشت: این افتخار من است که دوباره مور اعتماد اعضای مجمع قرار گرفتم. این موضوع البته تعهد و وظیفه مرا سنگین‌تر کرده است. باید خیلی بیشتر از گذشته تلاش داشته باشم تا در کنار دیگر اعضای هیات اجرایی برای ورزش کشور مفید و تاثیرگذار باشیم. 

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به آغاز به کار رسمی مسئولان جدید این کمیته خاطرنشان کرد: حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم معارفه بسیار ارزشمند بود و باعث شد شروع خوب و مدبرانه‌ای داشته باشیم. خوشبختانه اعضای منتخب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک همگی از افراد با تجربه در ورزش کشور هستند. وقتی اینگونه افراد در قالب یک مجموعه گردهم جمع شوند، تاثیرات بیشتر و بهتری بر ورزش و رسیدن به اهدافش خواهند داشت.

مشحون با بیا اینکه هیات اجرایی جدید هیچ دغدغه‌ای ندارد، گفت: به گفته رئیس کمیته ملی المپیک، هیچ انرژی را برای گذشته و اتفاقات آن صرف نمی‌کنیم. باید تمام فکر و برنامه ما برای آینده و رسیدن به اهداف مورد نظر باشد.