مشاور رسانه ای بشار اسد با اشاره به سرسپردگی هیئت مخالفان سوری شرکت کننده در ژنو تنها خواسته آنها را به قدرت رسیدن در سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، بثینه شعبان مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: اینکه آمریکا اعلام کرده است از تروریستها حمایت تسلیحاتی می کند راه حل های سیاسی بحران سوریه را با مشکل روبرو می کند و این با موضع آمریکا در تضاد است. هیئت مخالفان آنچه آمریکا از آنها می خواهد انجام می دهند و ملت سوریه برای آنها مهم نیست.

شعبان بیان کرد: مذاکرات فردا به موضوع تروریسم خواهد پرداخت و این پس از راضی شدن اخضر الابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل درباره اینکه اول باید به بررسی چگونگی توقف خشونت پرداخت، است.

وی افزود: هیئت مخالفان سوری فقط به دنبال رسیدن به قدرت هستند. رابرت فورد به طور علنی اعلام کرده است که هیئت مخالفان را هدایت می کند. این هیئت به ژنویک و اصلا سوریه توجهی ندارد و فقط به دنبال به قدرت رسیدن برای اجرای خواسته های حامیان خود است این هیئت مدعی است که نماینده ملت سوریه است اما در حقیقت نماینده قدرت های ضد سوری است.

شعبان اظهار داشت: هیئت رسمی سوریه خواستار توقف تروریسم و توقف خونریزی و پایان بحران و رنج ملت سوریه است که در نتیجه دخالت خارجی به وجود آمده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به هیئت گفتگو کننده نظام سوریه اعلام کردند: سوریه با ژنو یک با برخی ملاحظات موافقت کرده است و به خاطر ملت سوریه، آزادی و دموکراسی آن در ژنو حاضر شده است.

این منابع بیان کردند: ما آمادگی کامل خود از ابتدا برای طرح بیانیه ژنو یک بر روی میز و بررسی بند به بند آن اعلام کرده ایم اما گویا ائتلاف مخالفان سوری فقط به بند هشتم توجه دارد و قبل و بعد از آن را نمی پذیرد و نمی توان از نیمه کاری را شروع کرد.

منابع وابسته به هیئت سوری اعلام کردند: سوری ها خود درباره سرنوشتشان تصمیم می گیرند.

از سوی دیگر لوی صافی سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری مدعی شد: دولت سوریه فقط مایل به سخن گفتن درباره تروریسم است.

وی از برگزاری جلسه دیگری در امروز که به طور جداگانه برگزار می شود خبر داد.