بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به دلیل بارش برف که از روز گذشته آغاز شده تردد در محورهای این استان تنها با استفاده از زنجیرچرخ و تجهیزات کامل ایمنی صورت می گیرد.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: بارش برف در مناطق مختلف خراسان شمالی از روز گذشته آغاز شده و اکنون به دلیل کولاک و لغزنده بودن جاده های استان، تردد در تمامی محورهای اصلی تنها با استفاده از زنجیرچرخ امکان پذیر است.

به گفته وی گروه های راهداری با اجرای عملیات شن و نمک پاشی مانع از مسدود شدن راه های اصلی خراسان شمالی شدند اما با این وجود جاده ها لغزنده بوده و امکان تردد بدون استفاده از زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی وجود ندارد.

بدیعی مقدم اظهار داشت: در حال حاضر تردد خودروها در 21 گردنه کوهستانی خراسان شمالی با زنجیرچرخ نیز به سختی انجام می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: اکنون 22 گروه راهداری با 300 نیروی انسانی و 290 دستگاه انواع خودرو در جاده های استان حضور دارند و مشغول بازگشایی راه های اصلی و فرعی هستند.

به گفته بدیعی مقدم این عملیات ها با همکاری پلیس راه، گروه های امداد و نجات هلال احمر و نیروهای اورژانس 115 انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی بیش از پنج هزار و 600 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بارش برف در مناطق مختلف استان تا روز دوشنبه این هفته ادامه دارد و پس از آن سامانه بارشی به تدریج از استان خارج می شود.