چهار سهمیه اعطایی (وایلد کارت) فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) برای حضور در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به کشورهای برزیل، فنلاند، یونان و ترکیه تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، هیات اجرایی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) امروز شنبه نخستین نشست خود در سال 2014 میلادی را تشکیل دادند. بررسی پیشنهاد پانزده کشور متقاضی استفاده از سهمیه‌های اعطایی (وایلد کارت) مسابقات قهرمانی جهان یکی از مهمترین موضوعات این نشست بود.

بر این اساس در نشست برگزار شده امروز از میان پانزده کشور برزیل، ایتالیا، بوسنی و هرزگوین، لهستان، کانادا، ونزوئلا، ترکیه، چین،‌ قطر، آلمان، فنلاند، نیجریه، یونان، روسیه و رژیم اشغالگر قدس که فرم لازم برای استفاده از سهمیه اعطایی را تکمیل و به فیبا ارائه کرده بودند، چهار کشور ترکیه، برزیل، یونان و فنلاند مجاز به استفاده از این سهمیه‌های اعطایی شدند.

از میان این کشور یونان بهترین رده‌بندی را در رنکینگ جهانی فیبا دارد. بسکتبال این کشور در رده پنجم جهان قرار دارد در حالیکه ترکیه هفتم است و برزیل و فنلاند به ترتیب در رده‌های دهم و سی و نهم قرار دارند.

در هر صورت با مشخص شدن وضعیت سهمیه‌های اعطایی فدراسیون جهانی بسکتبال برای مسابقات قهرمانی جهان، فهرست 24 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها کامل شد. پیش از این اسپانیا (میزبان)، آمریکا (مدافع عنوان قهرمانی)، آنگولا، مصر، سنگال، مکزیک، پورتوریکو، آرژانتین، دومینیکن، فیلیپین، کره‌جنوبی، فرانسه، لیتوانی، کرواسی، اسلواکی، اوکراین، صربستان، استرالیا و نیوزلند در کنار ایران کشورهایی هستند مجوز شرکت در  مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان را کسب کرد بودند.

قرعه کشی هفدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان14 بهمن ماه در بارسلونای اسپانیا انجام می‌شود.