زنجان -خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان، از هوشمند شدن 957 کنتور برق تا پایان سال 91 در استان زنجان خبر داد.

                                                                    

عادل کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: هوشمند سازی کنتورهای آب و برق چاه های کشاورزی یکی از دغدغه هایی بوده که سالیان متوالی به دلیل کمبود و اتمام منابع آب ادامه داشته و در حال حاضر اقداماتی در این خصوص توسط شرکت توزیع برق استان در حال اجرا است.

وی ، اظهار داشت:در راستای اصلاح الگوی مصرف آب و برق ، صیانت از منابع آبهای زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفت انرژی ، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق با همکاری شرکت آب منطقه ای و این شرکت از سال 90 شروع و عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: تا پایان سالجاری هم تعداد 150 کنتور هوشمند آب و برق در استان نصب خواهد شد.

کاظمی تاکید کرد: این شرکت در حال حاضر دارای 370 هزار مشترک است و سالانه 20 هزار مشترک به مجموع مشترکان افزوده می شود.

وی با اشاره به اجرای فناوری سکسیونر کنترل از راه دور در زنجان افزود: این پروژه در استان بومی شده و به عنوان طرح برگزیده مجموعه شرکت‌های تابعه وزات نیرو در سال 90 انتخاب شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان ، به جایگزینی کابل خود نگهدار با شبکه هوایی مسی در قالب پروژه های کاهش تلفات روستایی در استان اشاره کردوافزود: در طی پنج سال گذشته شبکه 54 روستا با حجم کابل خود نگهدار 218,5 کیلومتر و با هزینه ای بالغ بر 23,5 میلیارد اصلاح و بهینه سازی شده اند که به طور متوسط 35 درصد از تلفات انرژی در این روستا کاهش یافته است.

کاظمی تصریح کرد: این شرکت در راستای اجرای سیاستهای کاهش تلفات انرژی برق و به رغم محدودیتهای مالی بحث جایگزینی کابل خود نگهدار با سیم مسی را به طور جدی از سال 87 شروع شده است.

وی افزود: در حوزه عملیاتی شرکت برق استان زنجان با تعداد 892 روستای برقدار، حدود یک سوم معادل 121 هزار و 81 مشترک روستایی می باشند که میزان 15 درصد از مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند.