خمین - خبرگزاری مهر: همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر بهره برداری از سه پروژه بخش صنعت در شهرستان خمین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار مرکزی عصر شنبه در مراسم افتتاح این پروژه ها  گفت: سال حماسه اقتصادی فرصت خوبی برای تحقق توسعه صنعتی تمام شهرستان های استان مرکزی از جمله شهرستان خمین است.

محمد حسین مقیمی با اظهار تاسف از توسعه نیافتگی شهرستان خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران افزود: خوشبختانه با تلاش تمامی مسئولین استانی و شهرستانی بحث توسعه نیافتگی شهرستان خمین مورد قبول وزارت اقتصادی کشور قرار گرفته و امروز شاهد آن هستیم تمام پیگیری ها بعد از چهار سال با ابلاغ مصوبه این وزارت خانه مبنی بر معافیت مالیاتی سرمایه گذاران در این شهرستان به بار نشسته و راه برای سرمایه گذاری در شهرستان خمین باز شده است.

پیگیری طرح ایجاد پتروشیمی خمین از جمله اولویتهای کاری استان

وی ادامه داد: پیگیری طرح ایجاد پتروشیمی خمین از جمله اولویتهای کاری استان است و امید است با اجرایی شدن این پروژه شاهد فعالیت صنایع تکمیلی در خمین و ایجاد بسترهای اشتغالزایی برای جوانان شهرستان خمین باشیم.

استاندار مرکزی تاکید کرد: جلب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان خمین و توسعه صنعتی شهرستان خمین در گرو استقبال مردم و مسئولین شهرستان خمین از سرمایه گذاران است.

مقیمی  افزود: اگر سرمایه گذار را با علاقمندی بپذیریم سرمایه گذار می آید وگرنه سرمایه گذاران به شهری می روند که قدر سرمایه انها را بدانند.

وی گفت: مسئولین شهرستان ها باید با تسریع در ارائه مجوزها به سرمایه گذاران از طولانی شدن پروسه واگذاری مجوزها و در نهایت فرار سرمایه گذاران جلوگیری کنند.

ضرورت پیگیری کار مردم از سوی مسئولین

استاندار استان مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت پیگیری کار مردم از سوی مسئولین گفت: جمهوری اسلامی یعنی کار با پیگیری و و تلاش در جهت توسعه مناطق توسعه نیافته و این محقق نمی شود مگر در سایه تلاش مسئولین.

مقیمی ادامه توسعه همه جانیه استان مرکزی را یک ضرورت دانست و افزود: شهرهایی که از برنامه های توسعه ای عقب مانده اند و نتوانستند اهداف خود به پیش ببرند شهرهایی اند که به سرمایه گذاری اهمیت نداده اند امر مهمی که اگر کمی بدان توجه کنیم می توانیم تمامی نقاط استان را به طور مساوی در جهت توسعه رهنمون سازیم.

وی با بیان این که از قانون باید برای اجرای کار مردم استفاده کنیم نه سنگ اندازی در برابر کارها گفت: باید از تمام مواد قانونی و تبصره های قانونی موجود تا آنجا که می توانیم برای پیشبرد امور مردم استفاده کنیم.

استاندار مرکزی از تولید به عنوان  زایش سرمایه ها یاد کرد و افوزد: باید با توسعه صنعتی شهرها و جلب سرمایه مردم در امر تولید کاری کنیم که هزینه های دولت بجای آنکه از محل فروش نفت تامین شود از محل تولید تامین شود.

حق الناس را با راه اندازی واحدهای تولیدی ادا کنند

مقیمی ادامه داد: بر همه مسئولین استان است با تلاش در جهت حل مشکلات بخش تولید در راه جهاد صنعتی گام برداشته و حق الناس را با راه اندازی واحدهای تولیدی ادا کنند.

وی گفت: توجه به بخش تولید و راه اندازی واحد های تولیدی بسترساز حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ....است چرا که وقتی اشتغال در جامعه موجود باشد از مشکلات اجتماعی و فرهنگی خبری نیست.

حمید فرجی پور مدیرعامل شرکت هود آسمان نیز در مراسم بهره برداری از این واحد صنعتی گفت: با راه اندازی این واحد صنعتی که با صرف یک میلیارد و 500 میلیون تومان ایجاد شده از خروج بخش قابل توجهی ارز برای واردات این محصول به کشور جلوگیری شده است.

وی ظرفیت تولید عادی این مجموعه را 50 دستگاه در روز عنواان کرد و گفت: با راه اندازی بخش تولید مکانیزه ظرفیت تولید این شرکت به تویلد روزانه 120 دستگاه افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با راه اندازی این واحد 20 فرصت شغلی مستقیم و 250 فرصت شغلی غیر مستقیم در استان ایجاد شده است.

افتتاح ساختمان اداری شرکت شهرهای صنعتی شهرستان خمین، شرکت حلوا شکری عقاب تیمره و شرکت تولیدی هود آسمان سه پروژه ای بودند که با حضور استاندار مرکزی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی خمین به بهر برداری رسیدند.

بر اساس این گزارش ساختمان اداری شرکت شهرکهای صنعتی شهرستان خمین با اعتباری معادل 370 میلیون تومان در 1700 متر مربع زیربنا، شرکت حلوا شکری عقاب تیمره با سرمایه گذاری معادل 800 میلیون تومان در مساحتی به وسعت 3 هزار و 500 متر مربع و شرکت تولید کننده هود آسمان با سرمایه گذاری معادل یک میلیارد و 500 میلیون تومان احداث و به بهره برداری رسیدند.