خرم آباد- خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان نشست زمین را از عوارض بیش از یک دهه خشکسالی در این استان دانست.

رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نشست زمین در برخی مناطق لرستان از عوارض ناشی از کاهش چشمگیر سطح آبهای زیرزمینی بر اثر خشکسالی در استان لرستان است.

وی با بیان اینکه لرستان 13 سال است که تحت تاثیر خشکسالی های متعدد قرار دارد، بیان داشت: افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش بی رویه مصرف آب در استان از یک سو و کاهش ورودی آب به سفره های زیرزمینی بر اثر استمرار خشکسالیها، منابع آب استان را در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به ایجاد حفرههای عمیق در برخی اراضی کارستی کشور بیان داشت: در محدوده زاگرس نیز ما دارای مناطق و غارهای کارستی زیادی هستیم که با برداشت بی رویه آب، مخازن آنها خالی و مستعد فرونشست شده اند.

آریایی عنوان کرد: در حال حاضر ما شاهد نشست زمین در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان کوهدشت هستیم.

وی با بیان اینکه نشست زمین بر روی ویژگیهای زمین شناسی مناطق تاثیر گذار خواهد بود، افزود: تاثیر این امر باید بر روی پروژه های مختلف زیرساختی استان مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: به عنوان مثال ما در شهرستانی مانند دورود که محل عبور خط آهن سراسری شمال به جنوب کشور محسوب می شود باید به تاثیر نشست زمین بر روی خطوط ریلی توجه کنیم چرا که این امر می تواند موجب بروز مشکلاتی در این زمینه شود.

آریایی با تاکید بر ضرورت توجه به پدیده های زمین شناختی در استان یادآور شد: آینده نگری ایجاب می کند که این پدیده ها در ابعاد مختلف مورد توجه و بررسی قرار گیرد.