ورامین - خبرگزاری مهر: تیم متین ورامین در هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال با نتیجه قاطع سه بر صفر تیم مدعی میزان مشهد را شکست داده و جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال در حالی پیگیری شد که در حساس ترین دیدار این هفته شب گذشته متین ورامین توانست در ورزشگاه شهید گلعباسی تیم مدعی و صاحب نام میزان مشهد را شکست داده و خط و نشان جدی برای همه مدعیان کسب عنوان قهرمانی بکشد.

تیم میزان مشهد را که می توان به سبب شکست دادن تیم های مدعی و صاحب نام لیگ امسال نظیر پیکان تهران، کاله مازندران و متین ورامین غول کش لیگ برتر نامید، در فصل جدید لیگ برتر برخلاف انتظار بازی کرده است.

تیم میزان با حفظ سرمربی خوش فکر خود جبار قوچان نژاد این فصل از رقابت های لیگ را بسیار بد آغاز کرد و در دو بازی ابتدای فصل دو شکست سنگین را مقابل حریفان پذیرفت اما از هفته سوم رقابت ها تیم میزان به خود آمد و حریفان سرسختی نظیر پیکان و متین را شکست داد.

اما آنچه سبب شده است که میزان خراسان اکنون در جایگاه سوم لیگ برتر قرار بگیرد، شکست های دور از انتظار مقابل قعرنشینان لیگ نظیر شهرداری زاهدان بوده است که نشان از عدم تمرکز بازیکنان جوان تیم مشهدی دارد.

این بازی برای تیم میزان بسیار حساس بود زیرا در صورت کسب سه امتیاز و شکست احتمالی باریچ اسانس مقابل پیکان تهران می توانست به صدر جدول رسیده و خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی مطرح کند.

اما در طرف مقابل تیم متین ورامین که در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر والیبال و در اولین حضور خود در لیگ با هدایت سرمربی بومی خود مصطفی کارخانه و حمایت های بی شائبه مردم و مسئولین شهرستان، توانست در میان تعجب همگان به عنوان نائب قهرمانی لیگ برتر والیبال برسد در این فصل از مسابقات به عنوان مدعی اول کسب عنوان قهرمانی به حساب می آید.

تیم متین ورامین در فصل جدید مسابقات با جذب سرمربی مطرح و صاحب سبک ایتالیایی به نام دانیله بانیولی نشان داد که به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کند اما جذب ستارگان و سوپراستارهای والیبال ایران نظیر محمد موسوی عراقی، سعید معروف، شهرام محمودی، علیرضا نصر اصفهانی، احسن الله شیرکوند و حفظ بازیکنانی نظیر مجتبی میرزاجانپور و نیکولای نیکولوف این واقعیت را بیش از پیش قوت بخشید.

تیم متین که بازی های پیش فصل امسال را بسیار بد آغاز کرده بود، در شروع لیگ همه را متعجب کرد و با پیروزی های پی در پی نوید یک لیگ یک طرفه را به تماشاگران ورامینی می داد و صدرنشین بلامنازع لیگ لقب گرفت اما با سه باخت پیاپی در نیم فصل اول، جایگاه خود را از دست داد و به رده سوم جدول سقوط کرد.

اما هفته یازدهم لیگ برتر والیبال، هفته ای بود که بار دیگر متین ورامین به دوران اوج خود بازگشت و شاگردان دانیله بانیولی توانستند سایپا قعر جدولی را شکست داده و بار دیگر امید را به اردوی تیم متین ورامین بازگردانند.

شهرداری تبریز، شهرداری ارومیه، کاله مازندران، تیم مدعی باریچ اسانس و سایپا و جواهری گنبد نیز در بازی های دور برگشت یکی پس از دیگری مغلوب قدرت نمایی بازیکنان ملی پوش متین ورامین شدند و این پیروزی ها سبب شد تا فاصله شش امتیازی متین با صدر جدول کاهش پیدا کرده و در پایان هفته هجدهم این تیم متین باشد که بر صدر جدول تکیه بزند.

تماشاگران ورامینی که در فصل گذشته از تیم محبوبشان حضور در آسیا را می خواستند، در این فصل از رقابت ها نیز با سر دادن شعار متین آسیایی، آرزوی حضور تیمشان را در جام باشگاههای آسیا دارند، خواسته ای که در صورت دقت بازیکنان دور از دسترس نیست.

از طرف دیگر این بازی برای تیم متین ورامین جنبه انتقام نیز داشت زیرا در دور رفت مسابقات بود که تیم متین ورامین در مشهد سه بر دو به شاگردان قوچان نژاد باخت و دو امتیاز حساس آن بازی را به حریف واگذار کرد.

در این بازی نیز ورزشگاه شهید گلعباسی ورامین از ساعت ها قبل از بازی مملو از تماشاگران متعصب و پرشور ورامینی بود و نشان دادند که در هر بازی و در همه لحظات پشت تیم محبوبشان هستند، تعداد تماشاچیان مسابقه به حدی بود که سالن گنجایش آنها را نداشت و علاوه بر هزار نفری که در سالن حضور داشتند، تعدادی از تماشاگران پشت درهای بسته منتظر اجازه ورود بودند که این امر نشان از علاقه مردم این دیار به ورزش را نشان می دهد.

تیم متین در این بازی بیشتر از  شهرام محمودی، سعید معروف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، احسن اله شیرکوند و نیکولوف استفاده کرده و میزان نیز از محمد ولی پور، رحمان داودی، امین علوی، علیرضا مباشری، مجتبی یوسفی، محمد طاهر وادی و تئودور بوگدانف در بازی بهره برد.

تیم متین ورامین بازی را بسیار خوب و طوفانی آغاز کرد و برخلاف تصور کارشناسان که بازی نزدیک و پایاپایی را پیش بینی می کردند، شاگردان بانیولی از امتیازهای اول فاصله خود را با میزان افزایش دادند و سرویس های هدف دار و قدرتی بازیکنانی نظیر میرزاجانپور، کار را برای شاگردان قوچان نژاد سخت کرد و در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 18 به سود تیم متین ورامین رقم خورد.

در ست دوم جبار قوچان نژاد سرویس های هدف دار و موجی را به شاگردان خود توصیه کرد، سرویس هایی که در دیدار رفت سبب شکست تیم متین ورامین مقابل میزان شد اما در این دیدار تماشاگران ورامینی با تشویق های بی امان خود، سالن شهید گلعباسی را به جهنمی برای تیم مشهدی بدل کرده بودند و این امر باعث شد تا بازیکنان جوان میزان تمرکز خود را از دست داده و از اواسط این ست بازی را تمام شده تلقی کنند و این امر سبب شد تا ست دوم با نتیجه 25 بر 12 و با اختلاف سیزده امتیاز به سود شاگردان دانیله بانیولی تمام شود.

جبار قوچان نژاد که بازی را از دست رفته می دید با تعویض های مکرر و استفاده از بازیکنان ذخیره سعی کرد تا بازی را به سود میزان برگرداند و تا امتیاز 14 نیز توانست با تیم متین مبارزه کند اما باز هم تشویق های ورامینی های با تعصب نگذاشت تا میزان به هدف خود برسد و این ست نیز با نتیجه 25 بر 18 به سود متین پایان یافت و در مجموع نیز شاگردان بانیولی با نتیجه قاطع سه بر صفر حریف نامدار خود را شکست دادند.

در پایان هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال تیم های متین ورامین و باریچ اسانس کاشان با 43 امتیاز رده های اول و دوم را در اختیار دارند و میزان خراسان نیز با توجه به باخت سنگین مقابل متین با 37 امتیاز از کورس قهرمانی بازماند.