ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: باید در آموزش زنان به دنبال توانمندسازی بانوان باشیم و این امر با تولید واشتغال متفاوت است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شریعت نژاد صبح دوشنبه در بازدید از نمایشگاه توانمندیهای بانوان استان با اشاره به اینکه توانمند سازی  ، عرضه محصول نهایی  تولید فکر طراحی و خلاقیت است افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران برای توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار آموزش رایگان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برای توانمند سازی اگر به شکل پروژه محور نگاه کنیم به نتیجه نمی رسیم افزود:  برای توانمندسازی بانوان استان باید برنامه محور باشیم و آنچه با توانمند سازی بانوان ارتباط تنگاتنگ دارد استعداد یابی بانوان  و آموزش لازم به آنان است.
 
مدیر کل فنی و حرفه ای استان  مازندران گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای استان به دو صورت دولتی و خصوصی  آماده ارائه خدمات آموزشی به بانوان است.

وی تصریح کرد : در بخش دولتی آموزشها به صورت رایگان است و در بخش خصوصی نیز شهریه های دریافتی مصوب سازمان دریافت می شود که در صورت عدم  توانایی پرداخت شهریه در بخش خصوصی  تخفیفت قابل توجهی نیز به بانوان پرداخت می شود
 
شریعت نژاد تعداد آموزشگاههای فنی و حرفه ای استان را 70 آموزشگاه برشمرد و گفت: بانوانی که نیازمند از سوی اداره کل امور بانوان استانداری برای آموزش معرفی می شوند به صورت رایگان آموزش می بینند.

سیدمحمد جعفری سخنگوی شورای شهر ساری نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تیمی از جمعیت مازندران را بانوان تشکیل می دهند و همه می دانیم که امکانات به اندازه مساوی بین زن و مرد در این استان تقسیم نشده است و زنان از امکانات کمی در مرکز استان برخوردار هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات در خور شان بانوان در تمام سنین افزود: باید برنامه ریزی صحیحی برای ایجاد امکانات تفریحی و نشاط  آور در حوزه بانوان  صورت گیرد.

سید محمد جعفری با اشاره به بودجه 4 میلیاردو 500 میلیون تومانی  بخش فرهنگی سال 93 شهرداری گفت:برای حوزه فرهنگی انوان نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

سخنگوی شورای شهر ساری با اشاره به پتانسیل موجود در مازندران و منابع طبیعی خدادادی در استان و ظرفیت بالای گردشگری گفت: در زمینه جذب گردشگرو توریسم باید برنامه ریزی شود  و ازتمام کسانی که در این زمینه برنامه و طرح داشته باشند استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندیهای بانوان و احیا تولیدات و صنایع دستی  توسط بانوان و گسترش آن در بین جوانان می تواند در جذب توریسم و گردشگر موثر واقع شود.

جعفری نقش شورای شهر را به عنوان بازوی توسعه یافتگی  ساری موثر دانست و افزود: افزایش و تولیدات بانوان در مرکز استان باعث ایجاد درآمد پایدار برای خانواده ها ی بانوان و مراکز استان خواهد شد.