همزمان با تائید افت فشار گاز در سطح شهر تهران توسط سخنگوی شرکت ملی گاز، یک مقام مسئول در شرکت گاز از قطع گاز دستگاه‌های اجرایی، صنایع و کارخانه‌های استان مازندران از صبح امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود افزایش ظرفیت پالایش و انتقال گاز طبیعی برای زمستان سالجاری در مقایسه با زمستان سال گذشته، اما با ورود جبهه هوای سرد به برخی از استان های کشور گاز مجتمع های پتروشیمی، صنایع، کارخانه‌ها، نیروگاه‌های برق و برخی از ساختمان‌های دولتی به طور کامل قطع و یا به شدت محدود شده است.

مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران هم امروز با تائید افت فشار گاز خانگی در برخی از مناطق شهر تهران خواستار صرفه جویی جدی مردم در مصرف گاز شده است.

آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی گاز ایران حاکی از آن است که متوسط مصرف گاز طبیعی توسط کل مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی کشور به حدود 570 میلیون مترمکعب افزایش ضمن انکه روز گذشته متوسط مصرف گاز بخش خانگی به حدود 491 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

همزمان با افزایش مصرف گاز خانگی از امروز دوشنبه گاز ساختمان برخی از ادارات دولتی، صنایع و کارخانه های استان مازندران قطع و یا محدود شده است شده است.

مرتضی تیرملک معاون شرکت گاز مازندران درباره آخرین وضعیت گازرسانی در سطح این استان حاشیه دریای خزر، گفت: با هدف تامین گاز طبیعی و مورد نیاز منازل مسکونی و با توجه به افت فشار، برابر تصمیمات اتخاذ شده گاز طبیعی ادارات، صنایع و کارخانه های مازندران قطع شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کاهش محسوس دما و یخبندان به ویژه در غرب مازندران، افزایش مصرف گاز را به همراه داشت و این امر سبب کاهش افت فشار گاز شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که با کاهش ناپایداری‌های جوی، مشکل کمبود گاز طبیعی در ادارات، صنایع و کارخانه‌های شهرهای مختلف مازندران رفع شود.

وی با یادآوری اینکه تاکنون هیچگونه گزارشی در ارتباط با قطعی گاز طبیعی منازل مسکونی در این استان گزارش نشده است، بیان کرد: به تمامی دستگاه‌های اجرایی، صنایع، کارخانه‌ها و مراکز درمانی ابلاغ شده بود تا نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم و جایگزین اقدام تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

به گزارش مهر، همزمان با قطع شبانه گاز مردم برخی از مناطق تهران و آغاز افت فشار گاز شهری در پایتخت، شرکت ملی گاز دلایل قطع شبانه گاز مردم را تعمیرات شبکه تغذیه و توزیع گاز شهری اعلام کرد.