بجنورد - خبرگزاري مهر: مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه مبارك فجر امسال، گروه جهادي وارثان جهت ارائه خدمات به روستای كاليماني شهرستان مانه و سملقان در این استان اعزام شدند.

دانیال نقویان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گراميداشت سي و پنجمين ايام الله دهه مبارك فجرانقلاب اسلامي، اظهار داشت: همزمان با دهه مبارك فجر گروه جهادی وارثان كه دانشجويان بسيجي دانشگاه علوم اسلامي رضوي اعضاي آن را تشكيل مي دهند، توسط بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي جهت ارائه خدمات به مناطق محروم كاليماني شهرستان مانه و سملقان این استان اعزام شده و فعاليت خود را آغاز كردند.

به گفته وي گروه مذكور متشکل از 10 دانشجوی دختر و 40 دانشجوی پسر است که از نهم لغايت  نوزدهم بهمن ماه امسال و همزمان با دهه مبارك فجر در شهرک کالیمانی از توابع شهرستان مانه و سملقان ارائه خدمات مي كنند.

مسئول بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه خراسان شمالي عنوان كرد: گروه جهادي وارثان در عرصه هاي مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی فعاليت می کنند.

نقویان اضافه کرد: گروه های جهادی متشکل از دانشجویان با حضور در مناطق محروم در زمينه هاي عمران و بهسازي، خدمت رساني و محروميت زدايي، فرهنگي و مذهبي، بهداشت و درمان، آموزش و مهارت و ... فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ایام نوروز امسال نیز سه گروه جهادي دانشجويان بومي خراسان شمالي به روستاي كاليماني اعزام شدند و در اين روستا فعاليت هاي عمراني نظير تكميل مسجد، ساخت غسالخانه و ساخت خانه محروم، فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي نظير برگزاري دوره هاي آموزشي رايانه براي جوانان و دانش آموزان، كلاس هاي ترويج كشاورزي، دوره هاي آموزشي توليد ورمي كمپوست، فعاليت هاي بهداشت و درمان مانند ويزيت رايگان، مشاوره هاي پزشكي، توزيع داروي رايگان و ... را انجام دادند .